"30 километра е допустимата скорост, над която повредата на човешкото тяло нараства", подчерта експертът по пътна безопасност

„Зона 30” е световна практика. От 10-12 години се мъчим да я въведем. И сега реакцията е веднага „Как 30 километра в населеното място?”. Тя се въвежда извън активните магистрали, там, където живеят хората. Влизайки в нея – вътре има достатъчно инфраструктурни решения, които ограничават бързото шофиране. „Зона 30” има във всички европейски градове. Това заяви в „Интервюто в Новините на NOVA“ експертът по пътна безопасност Алекси Кесяков. По думите му 30 километра е допустимата скорост, над която повредата на човешкото тяло нараства.

Той коментира и предложението младите водачи да шофират с придружител. „Когато говорим за ПТП-та винаги нещастията отиват в семейството. Затова може би семейството трябва да заема по-голяма роля. Готвим децата за много други неща – плащаме уроци по езици, математика. А като че ли искаме шофьорският курс да мине по-леко. Придружителят в колата е по френски модел. Той обаче също трябва да премине обучение, за да знае какво да прави?, посочи експертът.

Целия разговор гледайте във видеото. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.