Снимка: iStock
Тя касае част от вътрешните линии, при които има алтернатива за пътуване с влак
Първа в света, Франция забрани полетите на кратки разстояния. Мярката се отнася за вътрешни полети, като задължително условие е да има влак, който да предлага алтернативен превоз. Как французите приемат това решение?
“Ние сме първите, които го направиха”, поздравяват се френските управници и наричат приетото решение “изпратен сигнал” към света и “спазен ангажимент”. Конкретно, забраната касае част от вътрешните полети, при които има алтернатива за пътуване с влак, с продължителност не повече от 2 часа и 30 минути.
Франция забрани полетите на кратки разстояния
Всъщност, обществените мнения в страната по този въпрос са много разнопосочни. Целта на забраната е изхвърлянето на по-малко вредни емисии в атмосферата, но мнозина смятат, че тя е формалност, тъй като съкратените обеми на въглероден диоксид от спрените самолети ще бъдат незначителни.
Франция направи поредна, макар и малка, стъпка към по зелено бъдеще. Решението за спиране на кратките вътрешни полети е част от работата на гражданската конвенция за климата. Под ударите попадат полети от Париж до Нант, Бордо и Лион.
„Тази забрана за използване на самолети, когато има алтернативи с влак, за пътувания с продължителност до 2 часа и 30 минути, е първа в света. Това е избор, направен от гражданите, който правителството превърна в действие", заяви Оливие Веран, говорител на френското правителство.
Далеч от първоначалните амбиции за премахване на всички полети при наличие на железопътна алтернатива за по-малко от четири часа, мярката ще има ограничени последици по отношение на глобалното затопляне, но дава пример. „Това ще промени нещо на национално ниво, но, за да има глобален ефект, трябва всички да се включат. Добре е, че Франция по някакъв начин е движеща сила в Европа по този въпрос и задава тон и други страни да направят същото", казва Патрик.
С по-малко от 5000 годишни пътувания, тези полети представляват минимална част от вътрешния въздушен трафик във Франция, който генерира едва 0.5 процента от общите френски емисии въглероден диоксид.
Давид от своя страна намира мярката за много важна от екологична гледна точка и мисли, че е трябвало да се осъществи отдавна, особено след като има толкова много влакови връзки.
Докато се лишава от един замърсител, преди дни друг изплаши стотици парижани.
Тежки, черни кълба дим покриха небето над Париж, след като пламна текстилен склад край френската столица. Местните власти посъветваха хората да избягват района и да държат прозорците си затворени, но добавиха, че няма токсична опасност.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.