Те се запазват на нивата от миналата година или бележат ръст от около 10%

Малко под половината от хотелите или не са повишили цените в сравнение с миналата година, или са ги вдигнали с до 10 на сто, което е под индекса на годишната инфлация. Над 60% от хотелиерите не възнамеряват да увеличават цените до края на годината, а една трета предвиждат повишение в рамките на до 10%. Това показват данни от национално допитване до мениджъри и собственици на хотели, проведено в началото на юни от Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели.

Целта на проучването е да покаже състоянието на сектора и какви са нагласите, прогнозите и очакванията на хотелиерите в средата на годината.

Какъв бюджет трябва да подготви едно семейство за седмица на Черноморието

Резултатите от допитването показват още, че в сравнение с миналата година, леко нараства делът на хотелиерите, които са повишили цените с между 10 и 20 на сто – близо половината. Това би могло да се счита за „здравословно” увеличение, защото е в рамките или малко над нивото на годишната инфлация и позволява на хотелиерите да поддържат добра рентабилност, коментират от Асоциацията.

На фона на консервативния ръст на цените на нощувките, при 40 на сто от хотелите заетостта е останала на миналогодишните нива или дори се е свила. При една трета от местата за настаняване резервациите са с до 10% повече, а една пета от хотелиерите могат да се похвалят с ръст между 10 и 20%. Все пак, при заетостта очакванията са по-скоро оптимистични, защото над половината от хотелиерите очакват да завършат 2023 г. с ръст спрямо миналата година, изтъкват от Асоциацията.

Масово теглим кредити за почивки, ремонти и ваканционни разходи

Приходите от нощувки нарастват при две трети от хотелите. В тази група горе-долу поравно се разпределят местата за настаняване, които декларират до 10% ръст и тези с ръст между 10 и 20%. На другия полюс са една трета от хотелите в България, при които или е налице някакъв спад (15%), или приходите са на нивата от 2022 г. (13%).

От Асоциацията посочват, че ръстът в приходите не означава автоматично по-висока рентабилност, защото двуцифрената инфлация и значителният ръст на разходите за труд пристискат, а в често - и изяждат, печалбата. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.