Причините за тази ситуация са две - турски граждани, които се прибират за лятната си почивка, и ремонтни работи на пункта

Огромни опашкина граничния пункт „Калотина” на влизане в България. Причината - освен засиления поток от турски граждани, които се прибират за лятната си почивка в родината, има и ремонтни работи на самия пункт. 

Заради тапата на ГКПП „Калотина”  Стефан, който пътува от Италия към България, сменя маршрута в последния момент.

Километрична опашка на границата със Сърбия (ВИДЕО)

"В групите чета, че на „Калотина” има страшни опашки. Има много хора, много коли. В жегата не мога да си позволя да чакам 8 часа и обмислям други пунктове и заобиколни пътища", разказва Стефан Трендафилов.

По думите му трафикът по границите до Сърбия не е бил тежък.Затова от гранична полиция съветват да използваме и другите пунктове между двете държави, които не са натоварени.

Основна част от желаещите да влязат в България са автомобили с германски регистрационни номера - най-вероятно гастарбайтери, прибиращи се в Турция. "Ние чакахме с двете си деца 10 часа, ядосана съм. Аз пътувам за Турция от Германия. Винаги има проблем в България", споделя Айше.

Интензивният трафик от Сърбия буквално минава на метри от къщата на Соня Димитрова в Драгоман. Мостът на магистрала Европа и покрива ѝ са на една и съща височина. "При един от разговорите с шеф на АПИ го попитах - "Вие виждали ли сте за какво става въпрос - може тир да падне върху къщата". Той ми каза, "няма да се стигне до такова нещо", разказва тя.

От "Гранична полиция" препоръчват на шофьорите да ползват и другите четири пункта със Сърбия, където трафикът е нормален. 

"От месец трафикът е интензивен заради турските граждани и извършващите се ремонтни дейности. Към момента на ГКПП „Калотина” работят 24 трасета, след приключване на ремонта ще бъдат 28", заяви Петър Терзобалиев, началник на 

Ремонтът на „Калотина” се очаква да приключи до три месеца. 

Новините на NOVA - в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.