Снимки: envato.com
Друга причина за увеличеното използване на дигиталните услуги е нарастващата им популярност
Онлайн кредитите притежават съществени предимства, които ги правят предпочитани от много хора. Днешно време почти няма човек, който да не притежава мобилен телефон и персонален компютър. Благодарение на технологичните устройства, всички могат да се възползват от възможността да кандидатстват за кредит от удобството на своя дом. Как се случва това и защо е толкова лесно ще поговорим по долу, също така ще опишем и какво представлява процеса по кандидатстване и теглене на един бърз кредит от фирма за бързи кредити.
Как протича едно традиционно кандидатстване за бърз онлайн кредит?
Трябва да отбележим, че онлайн възможност предоставят и банки и фирми за бързи кредити , но тук ще разгледаме в частност само фирмите за бързи кредити като Minizaem, които са на пазара на финансови услуги вече редица години. Познавайки толкова добре своята аудитория, от компанията са изградили лесна процедура за кандидатстване, даваща възможност дори на не толкова добре запознатите с дигиталния свят хора, да се ориентират.
Още на началната страница се отваря калкулатор, който дава възможност на потребителите да изберат кредит до заплата до 700 лв. или кредит на вноски до 4000 лв. След избор на желаната сума, потребителят трябва да посочи и период за връщането ѝ, който може да бъде до 720 дни. Правим уточнението, че всяка финансова институция отпускаща кредити определя сама максималните срокове за връщане на отпуснатото финансиране.
На следващата стъпка, от Minizaem, са избрали ясно да изложат лихвата и общото заплащане, за вече отбелязания период и сума. Следват няколко страници, в които потребителят трябва да въведе личните си данни и как предпочита да получи сумата. Неговите документи минават бързо преглеждане, което е и отличаващото предимство на фирмите за бързи кредити, откъдето е дошло и името им. И ако клиентът получи одобрение, средствата се превеждат към посочена от него сметка.
Всички тези стъпки могат да се преминат и без регистрация, но на последната стъпка, регистрация се изисква да се направи. Това не е нетрадиционна практика, защото по този начин финансовите услуги могат да изпращат промоционални оферти на пощите на своите клиенти и други напомняния, предложения и формуляри.
Какви причини се крият зад увеличеното използване на дигиталните услуги?
Дигиталните услуги навлизат във всички сфери на живота ни. Малко по малко хората свикнаха не само да пазаруват онлайн, ами и да извършват така досадните неща като плащане на сметки или писане на списък за пазар. Иновациите в дигиталния свят не пропуснаха нито една част от живота ни. На практика днес всичко се извършва много по-бързо, включително комуникация, трансфери, кандидатствания за услуги и т.н.
Разбира се, всяка една дигитална услуга е съобразена с аудиторията. Финансовите услуги, предлагащи онлайн опция за кандидатстване за кредит, обикновено изготвят визуално интуитивни форми, които да насочат потребителите. Шрифтовете и полетата са големи и ясно са отбелязани текстовете, които не трябва да бъдат пропуснати за четене, преди да се премине на следваща стъпка. На практика, на потребителите им е лесно да се ориентират и да кандидатстват за дадена сума и нямат причина да посетят физически офис.
Друга причина за увеличеното използване на дигиталните услуги е нарастващата им популярност. Колкото повече се популяризира една услуга, толкова по-забележима става тя от аудиторията. Разбира се, в това няма нищо лошо, защото в дългосрочна перспектива би спестило разходи.
Последната, но не и по важност, причина, на която ще се спрем е социалната дистанция. Макар и почти да позабравихме мерките от пандемията, днес все още има хора, които предпочитат дистанционните услуги, ако им се даде такава възможност. Като добавим към тази група и хората, които просто не обичат да са твърде социални или пък са на огромно разстояние от физически офис на дадена фирма, то излиза, че потребителите, които биха избрали онлайн кандидатстването за кредит или друга онлайн финансова услуга вместо физическото посещение в офис, никак не са малко.
Всичко това хвърля оптимистичен поглед за нарастващ брой потребители, търсещи и използващи предимно дигиталните финансови услуги и в бъдеще, така че имаме още какво да видим като развитие на тези иновации.