Основният проблем според тях продължава да е чакането по границите
Българската икономика губи над 1 милиард лева годишно заради неприемането ни в Шенген и по суша. Изчисленията са на Съюза на международните превозвачи, откъдето ще изпратят анализа си на държавните и европейските институции. Основният проблем според тях продължава да е чакането по границите, като фирмите в бранша са ощетени с 270 милиона лева за заплати на служителите си, само докато международните шофьори са на опашка.
Вътрешният министър на Германия: Заставаме зад членството на България в Шенген
Всеки месец през пунктовете в посока от и към България преминават около 60 000 камиона, като на „Кулата” това им отнема два часа, докато на „Дунав мост 2” – средно по 16.
„Ние, като потребители, в България плащаме между 15 и 18% по-скъпи стоки в магазините само заради това. Друг проблем е трафикът в пограничните райони. Русе е типичен пример за това. Държавата също губи под формата на пропуснати данъци, като сумата там е над 300 милиона, които директно излизат от държавния бюджет”, коментира Николай Рашков, член на работна група в ЕК в сектор „Транспорт”.
ЕП прие резолюция камионите по границите да се обработват за 60 секунди
„Ясно е, че няма да стане преди конструиране на новия ЕП. Ясно е, че за да се случи това, трябва да има нова ЕК, така че реалистичният срок според мен е от края на годината ние да бъдем пълноправни членове на Шенген, при добра работа на нашите институции”, каза изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase