Част от общопрактикуващите лекари все още нямат достъп до е-досиетата на пациентите си

Електронна система ще ни подсеща за това какви профилактични прегледи трябва да направим  - чрез електронното ни пациентско досие. За целта ще се въвеждат възраст и пол. Системата ще съдържа информация и за нужните ваксини.

От септември ще имаме достъп до електронно пациентско досие за здравна профилактика

Според д-р Гергана Николова, член на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари, всяко напомняне за грижа за здравето е полезно и нужно. "Друг е въпросът колко хора ще се възползват от тази услуга и дали имат техническата грамотност да го направят. Ще има и приложение, което ще алармира, че са свършили рецептите ви. Ако имате направление, колко време му остава също ще се показва. Пациентите трябва да отидат до офис на Информационно обслужване, НЗОК или на РЗИ, за да получат QR код, чрез който с приложение на телефона да могат да достъпят електронното си досие", обясни тя.

Д-р Николова сподели, че още няма достъп до електронните досиета на своите пациенти, така че да проследи прогреса на лечението им. "Има много предимства. Например на мобилния телефон се получава съобщение при издадено направление, информация за валидността му и детайлите по диагнозата", допълни медикът. 

По думите ѝ телемедицината и в момента се използва, но това трябва да се случва само при нужда. "За нас е странно защо пощите трябва да участват. Не виждам как човек ще може сам да си направи кардиограма или сам ще се окабели и ще си измери кръвното налягане. Пощенските служители не са медицински лица, не могат да преглеждат. Телемедицината трябва да се прилага само когато пациентът няма физическа възможност да посети лекар", смята докторката.

Целия разговор гледайте във видеото.

Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase