Експертът Иван Монев акцентира и върху значението и на e-fuel горивата
Настъпването на електрификацията при автомобилите промени пазара - Китай притежава голяма част от рафинериите за литий, основна суровина за изработка на батерии. Това дава поле за конкуренция към класическите производители на автомобили, които продължават да произвеждат такива с двигатели с вътрешно горене. Това заяви автомобилният експерт Иван Монев в студиото на "РеВизия".
Кипър дава до 19 000 евро на всеки гражданин, купил електромобил
По думите му над 100 китайски производители продължават да вдигат нивото. ''BYD е една от основните компании за производство на електромобили, втора по популярност след "Тесла". Добре е да има ограничения и дори квоти за внос на китайски електрически коли, но и Европа много зависи от експорта си за Китай, така че може да има ответни мерки. За изработката на един електромобил се използват суровини, които могат да стигнат за шест плъгин хибрида или за 90 нормални", обясни той.
Според него автомобилите с ДВГ не могат да бъдат напълно изместени от електромобилите. "Стратегията е 55% намаляване на емисиите на въглероден диоксид до 2035 г., когато влиза забраната за продажба на нови дизелови и бензинови превозни средства. E-fuel горивата се добиват с електролиза, водород се смесва с въглероден диоксид, получава се въглеродно неутрално гориво. За изработката му се харчи много електричество, затова е добре да е добито по възобновяем начин", коментира Монев.
Целия разговор гледайте във видеото.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase