Снимка: iStock
Успехът на една българска козметична компания в цифри
Възрастните обичат цифри, казваше Малкият принц. Когато има цифри, можем да научим много за стойността на дадена компания, например. Но успяваме ли чрез цифрите да видим истинската красота, която, пак според Малкия принц, е невидима за очите?
Ще се опитаме да разкажем тази история за успеха на една българска козметична компания през цифрите 30, 70 и 25, но да покажем точно онова, невидимото, което се крие зад тях и в което се съдържа тайната за успеха.
И така:
30
Толкова са годините, през които българската семейна компания biotrade създава дерматологично тествани козметични продукти. В портфолиот й влиза - серията Acne Out против акне, Melabel за намаляване на пигментни петна, Sebomax за борба с пърхота и косопада, Odorex срещу изпотяване и много други.
Първоначално идеята на д-р Николай Найденов, дерматолог и основател на компанията, е да създаде продукт, който наистина да решава проблемите с акнето.
Така се ражда активният лосион Acne Out, който вече 3 десетилетия помага на няколко поколения да се преборят с това кожно състояние. Към него в серията против акне през годините са добавени матиращи и слънцезащитни кремове, почистващи продукти, хранителна добавка и лекарствен продукт с бензоил пероксид - серията Acne out се превръща в 360-градусова грижа, осигуряваща всички необходими продукти за борба с акнето.
И други български дерматолози оценяват качествата на Acne Out започват да го включват в своите протоколи за лечение на акне. Всичко това се случва в бурните 90, а успехът на компанията тепърва предстои.
Основателите на компанията определят първото десетилетие от съществуването на biotrade като период на креативност и ентусиазъм, който води след себе си период на разрастване и усъвършенстване.
Снимка: Biotrade Cosmeceuticals
70
Единственият лосион от 1994-та, който отстранява акнето като с магическа пръчка вече е в компанията на над 70 продукта, които разрешават и други широкоразпространени дерматологични проблеми като Odorex против обилно изпотяване, Sebomax против косопад и пърхот, Atopity срещу атопична кожа, Melabel срещу пигментни петна и др.
“Не целим да правим нов продукт всяка година или всяко тримесечие. За нас е важно да намерим решение за проблем, да разработим формулата, да я тестваме и тогава да го предложим на нашите клиенти.
Имаме години без нито един нов продукт, но имаме и години, в които лансираме 8 продукта едновременно, както стана през 2023 с антиейдж серията ни”, обяснява д-р Найденов.
Някои от продуктите, като Acne Out и Melabel вече няколко години заемат първо място в своите категории като “Най-продаван продукт в България” - класация, в която влизат всички козметични марки, не само произведените у нас.
25
Популярността на biotrade излиза извън нашите граници и продуктите помагат на хора в 25 държави по света - от Ирландия през Дубай до Виетнам. Първите, които оценяват ефективността на козметиката, са съседите от Румъния. Техни дерматолози се запознават с предимствата на активните съставки и също като българските си колеги включват продуктите в плановете за лечение на пациентите си.
Сега Румъния е един от най-добре представящите се външни пазари за biotrade и отзивите от клиентите са повече от отлични.
И ако дистрибуцията в Румъния е относително лесна задача, то създаването на топли връзки с Виетнам отнема почти 2 години.
“Търсехме партньор, който да припознае като свои всички наши ценности и да “гори” за марката”, разказва Евгения Найденова, съосновател на biotrade.
За щастие, настоящите им партньори са точно такива - уверени в качествата на продуктите, подкрепени от местни дерматолози и твърдо решени да направят biotrade популярна марка на виетнамския пазар.
Те дори долетяха до България, за да отбележат с още над 300 гости 30-я рожден ден на козметичната компания, която знае истинската формула за красота.
Като всеки добър създател на продукти, в biotrade знаят, че всяка формула може да се подобри. И ако сегашната е 30-70-25, очакванията са в следващите години тя да се превърне в 40-90-40, а защо не и в 100-100-100.