Следващата стъпка в поддръжката на клиентски запитвания идва с автоматизация и изкуствен интелект

Access Finance внедри в мобилното приложение на основния си продукт Бяла Карта вътрешно разработен AI чатбот. Чатботът е достъпен за клиентите на Бяла Карта, ползващи Android.

Иновацията е предназначена да осигурява моментна и денонощна поддръжка на основните клиентски запитвания. Решението на компанията е значителна стъпка към подобряване на обслужването чрез автоматизация и изкуствен интелект.

AI-чатботът вече отговаря в реално време на най-честите запитвания и заявки, свързани с увеличаване на кредитния лимит, проверка на наличност по сметката, детайли за транзакции и насоки за използване на картата. Автоматизацията на тези стандартни заявки елиминира времето за изчакване и позволява на потребителите да получат необходимата им помощ в момента на възникване на тяхната нужда и независимо от часа и местоположението.

Клиентската обратна връзка показва положителни резултати

· 33% от разговорите се провеждат извън стандартното работно време, спрямо 11% при чат с агенти.

· За първите 24 часа от старта на услугата над 100 клиенти са увеличили кредитния си лимит след получено моментално одобрение от чатбота. Процес, който преди отнемаше до два дни.

· Само 2.6% от разговорите през чатбота стигат до необходимост от прехвърляне към реален агент.

„Клиентите оценяват бързината и удобството на новата услуга“, коментира Жеко Стайков, директор „Операции“ в Access Finance.

Година на разработка и тестване

Чатботът беше разработван и усъвършенстван в продължение на година, преминавайки през задълбочени проучвания, тестове и интеграция в системите на компанията. Основен приоритет на Access Finance беше осигуряването на надеждно и лесно за използване решение.

„Не искахме просто да създадем чатбот,“ коментира работата по проекта Велко Каменов, директор “Кредитен риск и анализ на данни” в Access Finance. „Целта ни беше да предложим решение, което реално да отговори на основните проблеми на клиентите и да освободи нашите агенти за по-сложни запитвания. Това е ключова промяна за клиентското удовлетворение и оперативната ефективност.“

Предизвикателства при интеграцията

Създаването на напреднал AI чатбот постави редица технически и оперативни предизвикателства, включително:

· Управление на Kubernetes клъстери за оптимално внедряване.

· Разработка на усъвършенствани API интерфейси за безпроблемна интеграция.

· Използване на Redis за обработка на данни в реално време.

· Мониторинг и анализ на системната производителност чрез Grafana.

Точност, сигурност и клиентска обратна връзка

За да гарантира надеждността на финансовата информация, чатботът премина през редица тестове и проверки от оперативната дирекция. Интегриран е с реални данни от продукционните системи на Access Finance, осигурявайки актуална информация.

За да гарантира сигурността на клиентската информация:

· Чатботът е достъпен само за регистрирани клиенти след автентикация.

· Прилага криптирани връзки и HTTPS сертификати.

· Ограничен е от предоставяне на информация извън клиентския профил.

Дългосрочна стратегия за AI и конкурентно предимство

Основното конкурентно предимство на Access Finance са способността и ангажиментът да обслужва клиентски сегмент, който традиционните финансови институции често пренебрегват. Внедряването на все повече AI решения в обслужването на клиентите ще направи финансовите услуги още по-достъпни и удобни, като същевременно клиентите са подпомагани да управляват по-ефективно своите средства.

„Финансовите услуги се насочват към self-service модел, а AI инструментите правят възможен и ускоряват този процес, към който и ние се стремим да се доближаваме все повече.“, добавя Велко Каменов.

Какво предстои?

Компанията вече работи по следващите подобрения:

· Автоматизирано увеличение на кредитния лимит в реално време след получено одобрение.

· Разширяване на услугата в Румъния и Испания през 2025 г.

· Автоматизирано управление на картите – блокиране, активиране и промени по тях чрез чатбота.

За Access Finance:

Access Finance е водеща финтех компания, ориентирана към иновации и дигитални услуги. С използването на AI и автоматизацията, компанията променя начина, по който клиентите управляват своите финанси, предоставяйки модерни и ефективни решения в Европа.

Компанията е създадена през 2013 г. като проект на амбициозни млади хора. За по-малко от 10 години една идея, която се ражда в офис от 4 кв.м, се развива до международен бизнес, опериращ на 3 европейски пазара с нас 240 000 клиента и екип от над 210 души. За повече информация, посетете официалният сайт на „Аксес Файнанс“ АД ТУК.

Access Finance е част от групата на MFG.

За MFG

MFG е група финтех и застрахователни компании, чиято мисия е да осигурят възможност за лесен достъп до финансиране и застрахователна защита на всеки без оглед на моментното им социално и финансово състояние. Групата е активна в седем европейски държави: България, Румъния, Украйна, Полша, Северна Македония, Испания и Хърватия, а от началото на 2025-а и в Мексико.

В портфолиото на групата влизат компании и брандове като Easy Credit, Бяла Карта, Viva Credit, Fintrade, АКПЗ, P2P лендинг платформата iuvo, инвестиционната компания MFG Invest, която се търгува на beam пазара на БФБ с борсов код MFG, застрахователното дружество Инстинкт и др.

Редактор: Калина Петкова