Министърът коментира мерките за пътна безопасност
Стабилността на кабинета идва от одобрението на хората, които искат да има редовно правителство и мнозинство в НС, което да изработва законите, гарантиращи развитието на страната. Без определени закони, няма да ни отпуснат средствата по ПВУ, без други – няма да се осъществят важни реформи, а без трети – няма да има по-добра пътна безопасност. Не се чувстваме нестабилни, нито заложници. Това каза министърът на транспорта Гроздан Караджов в студиото на „Денят на живо” по NOVA NEWS.
„Целите, които си поставяме, се споделят и от опозицията – повече от половината депутати ще подкрепят решенията и действията на кабинета. В обозримо бъдеще няма да се стигне до смяна на правителството. Може да има нови и нови вотове, но това може би е някакво шоу за част от опозицията, която не намира себе си и търси одобрение чрез сценични средства”, каза още той.
Реформи в транспорта
35-те мотрисни влака, които трябва да бъдат доставени в България, няма да се платят изцяло по ПВУ, тъй като самият план предвижда да се плаща както от механизма, така и от българския бюджет, обясни Караджов.
Започват обходи на пътищата с повишен риск
Той посочи, че очакваме да пристигнат 12 влака до август 2026 г., а останалите – до август 2027 г.
Нови мерки за пътна безопасност
Караджов каза, че корупцията винаги е една от причините за пътния травматизъм.
Той коментира, че най-много загинали са пешеходците – за миналата година са 104 души. И допълни, че България е на челните места по брой загинали на пътя в Европа.
Министърът каза, че предвидените мерки са насочени към системните нарушители.
Кои са 36-те най-опасни пътни участъка у нас според АПИ
Караджов каза още, че на всеки шест месеца ще бъдат калибрирани всички вградени кантари на тол управлението и всеки камион, който премине през такъв кантар, ще получава електронно глобата си.
По темата за влаковите катастрофи министърът каза, че целта му е чрез дисциплиниращи мерки те да бъдат сведени до минимум. И допълни, че започва обществена поръчка за двойни камери в жп транспорта.
Транспортното министерство: Липсва отговор от РСМ за Коридор 8 над три месеца
Караджов коментира и казуса с Коридор 8 между Северна Македония и България. Той каза, че има подписано споразумение между двете страни, че тунелът ще бъде общ и ще бъде управляван от общ комитет. И допълни, че този орган трябва да кандидатства за финансиране пред Европейската инвестиционна банка”.
„Северна Македония, за да изклинчи от ангажимента си към този натовски коридор и да насочат усилията си към Ниш, се опитва да ни баламосва с искания за технически срещи. Това са фалшиви аргументи. Северна Македония се опитва да баламосва европейските депутати и Европейската комисия”, обясни министърът.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Цветина ПетроваПоследвайте ни