Правилните зимни гуми и подготвен автомобил са най-важната защита в дъжда и снега
Шофирането на мокра настилка често се оказва сериозно предизвикателство. Много водачи обаче подценяват обстановката и управлението на автомобила, а мокрият или заснежен асфалт крие известни рискове. Екип на NOVA потърси експертното мнение и изпита градските условия, за да разберем доколко подценяваме мократа настилка и защо е важно да бъдем особено внимателни
„Няма нищо притеснително в това нещо, просто трябва да сме внимателни, да сложим съответните гуми, които са зимни и подходящи за тези температури. Самия автомобил да бъде пригоден за зимни условия. Да има така по-голяма дистанция да се спазва. Да се внимава с пътя”, каза председателят на Автомобилната федерация в България Калоян Станчев.
За агресивно поведение отнемат шофьорски книжки в Гърция
Как обаче изглежда всичко това на практика?
„Когато завали дъжд може би е един от най-опасните моменти, защото тогава ако има някакъв прах, някаква друга така да се каже лоши неща по пътя, като листа, които променят сцеплението, тогава малко се разкалва и съответно то тогава може би е най-хлъзгавия момент. Защото като завали вече сериозен дъжд, той измива малко платното”, обясни експертът. А когато завали силен дъжд е твърде вероятно да попаднем в т.нар. аквапланинг. А Станчев съветва - в подобна ситуация никога не натискайте рязко спирачка.
„Ако видите аквапланинг на някакво разстояние от вас - намалявате колкото можете, но при самия аквапланинг, трябва да се пусне спирачката и трябва да има съвсем леко подаване на газ, за да може автомобила да издърпа”, каза той.
Какво да правим, ако видимостта е намалена?
„При дъждовно време е намалена видимостта. Така че трябва да караме съобразно нашите възможности, съобразно възможностите на автомобила и просто трябва да се внимава повечко, но няма нищо което да е притеснително”, обясни Станчев. Нищо притеснително, освен ако не ни притискат агресивни шофьори.
„Ако попаднем на агресивен пилот, защото се случва, е най-добре да го оставим да си кара. Макар, че не е добра идея да си толкова агресивен по пътя”.
А експертите са категорични - трябва да правим сериозна разлика между пътното платно и състезателната писта.
„Ако някой покаже качества, желание и възможности, да заповяда в автомобилния спорт. Да заповяда да си премери силите в една контролирана среда, където всичко е обезопасено. Където има съответната недай си Боже, ако се наложи медицинска помощ, при съответните правила. Така че да се излее този адреналин и да се покаже качества”, заключи експертът.
Последвайте ни