Само от началото на годината в туби машинистите са успели да източат един тон нафта. Ако сметките са верни, само за година загубите на железниците излизат на повече от 4 тона...

По примера на частниците, държавата започва да се бори с работниците, които крадат.


GPS устройство и уред, който мери разхода на гориво, ще държат под контрол машинистите в железниците.


Само от началото на годината в туби машинистите са успели да източат един тон нафта. Ако сметките са верни, само за година загубите на железниците излизат на повече от 4 тона. Или обърнато в лева - почти 10 хиляди в джобовете на крадците.


Досега една от познатите схеми беше следната. Преди да тръгне влака машинистите монтират кранчета на тръбите, по които тече горивото.


След това работниците вадят тубите и ги пълнят с нафта в движение. С новите устройства тази схема би трябвало да не е възможна.

220 хиляди лева ще струва системата за сигурност в локомотивите.

 

Дали БДЖ ще си възвърне инвестицията, ще стане ясно след месец, когато заработят всички устройства. Тогава ще проличи и точно колко се е крадяло от резервоарите.