Самолетът, който се разби, е изпълнявал фигури във въздуха, без да е пригоден за това.

Самолетът, който снощи се разби на летателната площадка в Приморско, е изпълнявал фигури във въздуха без машината да е пригодена за това. Инструкторът, който е пилотирал, не е имал право да извършва подобни полети, обясниха за \"Календар\" от Министерството на транспорта. 

Преди фаталния инцидент вчера, 24 август, самолетът е извършил 3 полета - за разглеждане на околностите. По време на четвъртият пилотът Стойко Люцканов е извършвал фигури от простия и сложния пилотаж.

Работи се по още две версии. Първата -  техническа неизправност на машината. Тази причина обаче се смята за малко вероятна, защото самолетът СР 22 е произведен през 2010 година. Друга причина може да е прилошаване на пилота.

Репортерите на „Календар" научиха от разследващите, че машината е на физическо лице, но предстои да се установи по какъв начин е предоставена за ползване от Стойко Люцканов. Летателната площадка в Приморско е собственост на АД Албена.

Опитите за връзка с ръководството на летателната площадка удариха на камък, а летището отново е със заключени врати и полицейска охрана.

Все още не е ясно дали наистина фаталният полет за загиналия Сергей Георгиев е струвал 60 лева, както и дали наистина се извършват скокове с парашути от малките самолети. В общината обаче има постъпили жалби.

При ползването на самолети за развлекателна цел специалистите съветват да искаме разрешителни за извършване на фигури във въздуха, както и документи за извършен технически преглед.