Ако до края на деня на бъде постигнато споразумение, стачката ще продължи и утре...
Продължава стачката в железниците. И днес част от влаковете няма да се движат от 8 до 16 часа. Преговорите между синдикатите и ръководството на БДЖ продължават и днес.
На третия час от започване на преговорите все още няма споразумение за прекратяване на стачката. Споровете в началото започнаха именно около стачното споразумение, около нарушенията и забавянията на точките в него, заради които всъщност започна протестът. По 4 от 7-те точки преговарящите не успяха да постигнат съгласие. Няма сближаване на позициите и по най-важната точка, която всъщност касае уволненията, които според споразумението са били прекратени. По две от точките преговарящите успяха да сближат позициите си, а именно – служебното облекло да служителите ще бъде осигурено, след като приключи процедурата за изпълнител на поръчката, и забавянето на ваучерите. От БДЖ обещаха ваучерите да бъдат изплатени до края на месеца.
Разпалени спорове избухнаха покрай обсъждането на новия колективен трудов договор на служителите, който урежда социалния пакет. От БДЖ предлагат да се намали ставката на класа „прослужено време\".
Ако до края на деня на бъде постигнато споразумение, стачката ще продължи и утре.
Припомняме ви, че вчера препъни камък в разговорите се оказа стачното споразумение от март и липсата на колективен трудов договор на работниците. Синдикатите твърдят, че ръководството на БДЖ не е изпълнило 4 от 7-те поети обещания в стачното споразумение. И от БДЖ са съкращавани хора, въпреки договореностите. Ръководството на железниците от своя страна обясни, че ако се съгласи на предложения от синдикатите колективен трудов договор, на практика ще се сложи край на реформата в железницата.
До този момент загубите на дружеството са средно по 100 хиляди лева на ден от спрени влакове и 20 хиляди от пропуснати ползи от товарните композиции.
Повече информация по темата очаквайте в Новините на Нова от 19 часа.