Според кмета рекламните съоръжения по фасадите са незаконни и заплашват центъра

Бизнесът в Пловдив поведе нова битка срещу местната власт. Този път срещу решението на общината да премахне всички рекламни табели от търговските обекти по главната улица на града. Според кмета Иван Тотев рекламните съоръжения по фасадите са незаконни и заплашват центъра на Пловдив, който е паметник на културата.

След като накара през лятото всички заведения по главната улица да сменят разноцветните тенти с бели, сега местната власт погна и рекламните табели на търговските обекти. Собствениците им са задължени до края на седмицата да ги свалят, защото са незаконни, а и не отговарят на модерната визия за централната градска част.

„Това е една изключителна глупост. Точно във време на финансова криза, когато малкият и средният бизнес се опитва всячески да остане на повърхността, те искат да махнат табелите, което за една малка или средна фирма са давали хиляди левове за тези табели. Сега отново трябва да се дадат пари, за да се махнат, за да може в последствие да се дават отново пари, за да се сложат”, коментира собственикът на търговски обект – Ангел Ковачев.

И тъй като повечето не могат да отделят пари за демонтиране, покриха рекламните табели с черен найлон. Траурът е и в знак на протест.

Точно 3 месеца отнема процедурата за узаконяването на една рекламна табела, обяснява Костадин Теофилов. Закрил е надписа на магазина си с картонена кутия от обувки и чака общината да каже колко ще му струва новата, за която ще измине дълъг административен път.

„Първо трябва да се изготви проект. След това трябва да мине през общината, след което ако общината го одобри, отива в София в „Паметници на културата”, тъй като сградата е такава. Другото, което е - финансовият момент. Не се знае дали това е еднократна тази такса или всяка година ще плащаме за тези съоръжения”, коментира друг собственик на магазин – Костадин Теофилов.

Едва 5% от всичките 440 търговски обекта имат разрешителни за рекламните табели. Виждането на кмета е новите съоръжения да бъдат еднакви за всички, за да се избегне сегашният кич.

„Стандарт за цветова гама няма да има, както беше с тентите примерно, но пък ще имаме обща концепция за размерите на рекламните съоръжения, за тяхната височина, широчина, като цветовата гама трябва да бъде разнопосочна и различна, но общото правило ще бъде ненатрапваща се”, обясни кметът на Пловдив.

Ако собствениците не узаконят рекламните си табели в срок, глобата е от 50 до 1000 лева.

Следващата стъпка на местната власт ще са климатиците, които няма да висят повече по фасадите на централните сгради.

Репортер: Благой Бекриев