Снимка: БГНЕС, архив
Оказва се, че много хора все още не знаят точното предназначение на спешната линия
Много хора все още не знаят точното предназначение на спешния телефон 112.
В Европейския ден на телефон 112 шефът на Дирекция „Национална система 112” към МВР Стоян Граматиков разказа няколко фрапантни случая.
"В част от хората е формирано виждането, че телефон 112 трябва да се ползва за абсолютно всичко. Дори сме имали намеци от хора, които казват: „Вие сте там, за да направите всичко необходимо, независимо за какво ви се обаждаме!", обясни пред Нова телевизия Стоян Граматиков.
Така на референдума например служителите на спешния телефон са били засипани с въпроси от хора, които не знаят коя е тяхната избирателна секция.
"Фрапантен е случаят, когато се обажда човек, който иска да му бъде сменена крушката в кухнята, защото е изгоряла. Друг случай е обаждане на една жена в късните часове на нощта. Тя си закупила надуваем матрак, който обаче се спукал. Телефон 112 трябвало да й отремонтира този продукт", разказа още Граматиков.
В същото време линията остава заета за действително нуждаещите се от помощ хора.
Статистиката сочи, че процентът на приетите сигнали за инциденти и предпоставки за такива през 2012 година е нараснал с 60% спрямо 2011 година. За 2012 са били приети близо 6,4 милиона повиквания. От тях 2,3 милиона са реални сигнали за оказване на помощ.
Рязко се е повишил и броят на сигналите за бомби в училищата - с 300 процента. На празника на спешния телефон обаче ученици демонстрираха как се оказва първа помощ след взрив в училище.
Освен това, за рождения си ден от телефон 112 се похвалиха, че започва внедряването на системата E-call в автомобилите, която се очаква да намали жертвите на пътя с близо 15 на 100. Става въпрос за автоматично изпращане на зов за помощ при катастрофа.