От това правителствата по света губят годишно около 129 милиарда долара

От 650 милиона деца по света в начална училищна възраст, най-малко 250 милиона не могат да четат, пишат и не владеят основите на математиката. Това сочи доклад, поръчан от ЮНЕСКО, съобщи БТА.

 

Оказва се, че 130 милиона от неграмотните деца посещават начални училища, но не покриват минималните образователни стандарти. 

 

Почти 120 милиона са прекарали малко или никакво време в класна стая, от тях 57 
милиона не посещават училище.

 

Докладът сочи още, че заради необразоваността на тези деца правителствата по света губят годишно около 129 милиарда долара.

 

Според ЮНЕСКО глобалната образователна криза се дължи на липсата на обучени учители, особено в бедните райони. В една трета от страните, които са включени в проучването, по-малко от една трета от учителите в началните училища са обучени според националните стандарти.

 

Според доклада гарантирането на качествено образование може да доведе до нарастване на БВП на човек от населението с 23% за 40 години

 

Изводите от доклада обаче са, че близо половината от децата по свята, които не посещават училище, вероятно никога няма да влязат в класна стая. Това включва почти две трети от момичетата в арабските страни или в субсахарска Африка.

 

Числата сочат, че 57% от децата, които не ходят на училище, живеят в засегнати от конфликти райони. През 2008 година те са били 42 на сто. През 2011 година в 14 страни е имало над 1 милион деца, които не посещават училище, включително в Афганистан, Китай, Конго, Сомалия, Танзания и Судан преди разделението.

 

През последните пет години обаче Лаос, Руанда и Виетнам са успели да намалят с поне 85 на сто броя на децата, които не посещават училище.

 

През 2000 година световните лидери поставиха цел до 2015 година всички деца да получават начално образование. Според доклада тази цел вероятно далеч няма да бъде постигната, като най-много изостава субсахарска Африка. Според изследователите, ако последните тенденции в региона се запазят, момчетата от по-заможните семейства в региона ще постигнат целта за завършване на начално образование до 2021 година. А най-бедните момичета в региона ще ги настигнат едва през 2086 година.