Работещите в системата на БДЖ отбелязват Деня на локомотивния машинист

Днес работещите в системата на БДЖ отбелязват Деня на локомотивния машинист. Какви са предизвикателствата и отговорностите на тази професия и как работата може да се окаже сбъдната мечта?


Това е история за това как една случка може да преобърне живота на човек. Когато бил на 3 години родителите на Милен го завели на гарата, за да му покажат какво е това влак. Именно там намерили малка книжка. Милен още помни стихчето от тази книжка.


„Пуфта пафта, пуфта пафта, влака кара само с нафта. Той е лъскав и красив, дизеловият локомотив”, спомня си машинистът Милен Минев.


Това, че избрал пътя на машиниста съвсем не било изненада за близките му.


„Баща ми е бил в ремонта на локомотивите и вагоните в ЛВЗ Русе. Баща ми се молеше да ме качат на влаковете да видя как се управляват. Интересно ми беше, пипах копчетата. И си казах, че като порасна една от моите мечти ще бъде да стана локомотивен машинист”, разказва Милен Минев.


Мечтата се сбъднала. Вече 28 години Милен Минев е машнист в локомотивно депо в Русе. Пак пипа копчетата в локомотива, но не на шега.


„Искам да помоля всички хора, които пресичат железния път да са особебо внимателни, защото ни изправят косите когато виждам, че няма възможност да спра влака”, предупреждава машинистът Милен Минев.


Машинистът усъвършенствал професионалната си квалификация и вече е инструктор.
„Най-трудното в нашата професия е, че возиш много хора, дълги състави и опасни товари”, казва той.


Да си локомотивен машинист е отговорна работа, категоричен е Милен. В добавка я определя още като доста опасна, но и романтична. Именно затова не би я сменил с никоя друга.


Повече по темата гледайте във видеото.


Репортер: Олга Василева