Смяната в Борда на директорите на дружеството идва след разследването на NOVA
Центърът за градска мобилност в София с ново ръководство. Смяната в Борда на директорите на дружеството идва след разследването на NOVA за съмнителна обществена поръчка за 60 спирки на градския транспорт. От петима души в борда вече са трима. Един от тях е служебно назначената Румяна Милова.
Всичко започна преди три месеца с разследването на Марин Николов, в което се разобличава съмнителна обществена поръчка за монтаж и изработка на 60 нови спирки на градския транспорт.
Спечелена е от депутатското семейство, близко до зам.-кмета по транспорта. Започват проверки, които доказват нередности при провеждането на поръчката. Спирките също се оказват некачествени и на практика много по-евтини от платеното.
Следват оставки – депутатски, общински и на целият борд на директорите на Центъра за градска мобилност. Три месеца по-късно постовете вече са заети от нови лица. Това са Никола Рогачев, който е финансист, завършил Оксфорд и Христиан Петров – бивш съветник на премиера Бойко Борисов.
Петров ще напусне поста си на директор на общинската агенция по приватизация, който заемаше досега, за да стъпи в новата си длъжност. Основни приоритети в работата на дружеството според него ще са системата за интелигентно таксуване в градския транспорт, различни уеб платформи и приложения и нови бусленти, които да дадат предимство на градския транспорт и велосипедите.
„Нищо лошо, уважавам CV-тата на тези млади хора, учили в чужбина, но за съжаление, без практически опит в транспорта и без житейски опит някои от тях. Искрено се надявам г-жа Фандъкова да не сбърка за пореден път в този си избор”, каза Калоян Паргов, общински съветник от БСП.
Въпреки опасенията си обаче от БСП подкрепиха кандидатурите.
Друго решение на общинските съветници е, че 16 автобусни линии на градския транспорт ще бъдат дадени на концесия на фирмата "МТК Груп" за 8 години, което ще струва на общината 140 млн. лева. Вносителите на предложението твърдят, че така ще се спестят близо 4 милиона лева, но от неправителствени организации смятат, че решението е необмислено и прибързано.
Още през 2008 г. общината искаше да отдаде автобусни линии на концесия. Тогава излязоха записи на шефове в транспорта, които тайно се договаряха с участниците в обществената поръчка, сред които и тази фирма и отново последваха оставки в общината.