Обшивката на всяка машина е проводник, за да може електричеството да премине по повърхността

А след градушките днес сега поглед към летището и безопасността на полетите в лошото време. Четири самолета вече бяха ударени от мълнии на Летище София.

По темата

Ако погледнем статистиката на големите авиопроизводители, всеки самолет понася удар от мълния поне веднъж на 2 години.

Обшивката на всеки самолет е проводник, за да може при мълния електричеството да премине по повърхността. Всичко под нея остава защитено.

Ако мълнията удари в облаците, зарядът се освобождава чрез така наречените "разрядници" по крилото и опашката. На земята този военен самолет е заземен с кабел. Не само заради мълниите, но и заради безопасното зареждане с гориво. Подполковник Божков е преживявал удар от мълния на борда на изтребител "Миг-21". Преживявали са го и много други пилоти, но бойната ни авиация не помни сериозни инциденти.

При апаратурата в самолета също се следва принципа всеки метален блок да е свързан с обшивката.

При най-лошите сценарии, заради високата температура, удар от мълния може да причини стопяване на метална част по корпуса на машината. Затова подобни инциденти се докладват, а самолетите се инспектират за евентуални поражения.

А като говорим за самолети, трябва да добавим, че по същия начин от мълнии са защитени и автомобилите. Купето на всяка кола работи като Фарадеев кафез, който вече обяснихме, и реално пътниците вътре са защитени 100 процента.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.