Част от консорциумите са започнали да отстраняват дефектите по пътя, информира той

След повече от три часа разпит регионалният министър Николай Нанков, председателят на УС на АПИ инж. Светослав Глосов и директорът на Института по пътища и мостове инж. Веселин Димитров излязоха от Националното следствие.

Експерти изтъкнаха 5 причини за трагедията край Своге (ВИДЕО)

Нанков заяви, че ще има наказани за катастрофата край Своге и че част от консорциумите са започнали да отстраняват дефектите по пътя край Своге. Той допълни, че се явява в качеството си на свидетел и че може да поеме и морална, и политическа отговорност за инцидента с автобуса.

Протестиращите в Своге: Не направиха пътя за това движение (ВИДЕО+СНИМКИ)

Нанков коментира и позицията, с която излязоха от фирма „Трейс груп” по-рано днес, а именно, че в настилката няма забранен елемент, който да е бил вложен.

„В следващите дни най-вероятно ще се намеси международна лаборатория, която ще изследва асфалта", заяви регионалният министър. Той уточни, че пътят е подходящ именно за тежкотоварни автомобили и не приема обвиненията.

Шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Светослав Глосов заяви, че отсечката, в която стана автобусната катастрофа в Искърското дефиле, не е сред опасните в България. Глосов обясни, че МВР не са регистрирали концентрация на произшествия в района в годишния доклад, който изготвят.  Освен това, мантинелите в отсечката не били отговорност на АПИ, а на общината.

Проблемите в участъка фирмата строител трябвало да отстрани до 15 август. Изпратено й било и последно предупреждение от пътната агенция. След това компанията обещала да изпълни предписанията. Но ремонт така и не се случил. Следствието е разпитало и представители на фирмата.

В петък на разпит трябва да се явят и бившите шефове на АПИ Дончо Атанасов и Лазар Лазаров. 

От прокуратурата съобщиха, че в Националната следствена служба са разпитани 20-те членове на Държавната приемателна комисия, извършила окончателното приемане на пътя след ремонта му. Те са представители на различни институции - АПИ, Областно пътно управление, МВР, РИОСВ-София и РИОСВ-Враца, Районните служби „Пожарна безопасност и защита на населението“ в Мездра и Своге, Столична община, общините Мездра и Своге, както и представители на фирмите, осъществявали проектирането, инженерния надзор и изпълнението на пътя. 

ЗА 4 ГОДИНИ: "Трейс груп" спечелила обществени поръчки за 63 млн. лева

Органите на досъдебното производство са получили искане от АПИ за започване на ремонт на пътния участък, в който настъпи произшествието. Такова разрешение няма да бъде дадено преди от пътната настилка на това място да бъдат иззети проби, които да бъдат ползвани при експертизи за установяване на състоянието, състава и начина на изпълнение на асфалтовия път.

На 31 август такива проби ще бъдат иззети от следователи. На АПИ и МВР е възложено създаването на необходимата организация за това и оповестяването й. Започването на ремонт на пътния участък ще бъде разрешено без каквото и да е забавяне, но само след вземането на проби от настилката на конкретния пътен участък. 

ВСИЧКО ЗА ТРАГИЧНИЯ ИНЦИДЕНТ ЧЕТЕТЕ ТУК

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.