По него преминава целият трафик между Истанбул и Букурещ

ЖП надлез във Велико Търново е обявен за опасен от година и половина. Въпреки това не се ремонтира. Евентуална реконструкция ще наложи използването на обходен маршрут с дължина от 50 км.

До края на юни ще приключат ремонтите по АМ "Тракия"

По амортизирания железопътен надлез преминава целият трафик между Истанбул и Букурещ, а по жп линията под надлеза преминават влаковете между Стара Загора и Русе. Състоянието му се води аварийно. От година и половина, обаче, няма желаещ да го ремонтира, въпреки обявените процедури. Шофьорите дори не подозират по какво съоръжение преминават.

Две са версиите за инцидента с паднал парапет, при който пострадаха три деца

От Община Велико Търново превантивно ремонтираха свои пътища за обход през съседни села, ако евентуално започне ремонт. Трасето, обаче, се удължава с 50 километра, което отново не се хареса на водачите.

„Ако затворим напълно пътя, ще предизвика съвсем различен ефект - хората се оплакват от тези дълги маршрути”, каза инж. Иван Досев от Агенцията „Пътна инфраструктура”.

Премиерът откри и новата отсечка от АМ "Струма" (ВИДЕО+СНИМКИ)

Ремонтът на надлеза ще засегне частично и движението на влаковете между Русе и Стара Загора, ако все пак започне.

„Имаме бюджет за 26 по-малки съоръжения. Също така се опитваме по опертивните програми да получаваме крайграничните съоръжения”, допълни Досев.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook