Горещият телефон на социалното министерство прегря заради пандемията от коронавирус

Заради пандемията и нетипичната за страната ситуация на карантина горещият телефон на социалното министерство прегря. За да смогнат с обажданията, от няколко дни са пуснали нова линия, на която студенти по психология дават съвети на възрастните и на хората с увреждания.

„Паниката срива имунитета повече от всеки един вирус. Ако кажеш много пъти на човек да не се паникьосва, той ще го направи”, обясни преди няколко дни в предаването „Ничия Земя” криминалният психолот Тодор Тодоров.

Заради същата тази паника горещият телефон в Колцентъра на социалното министерство не спира да звъни, а въпросите са хиляди - от това какво да правят хора, останали без работа, до това как да се справят със самотата на изолацията.

„За миналата седмица са над 2900 обажданията за петте дни в работното време на колцентъра”, обясни Адриана Стоименова, зам.-министър на труда и социалната политика.

Обаждат се всякакви хора, на всякаква възраст – останали без работа, останали без подкрепа от близки, както и такива, получили силни паник атаки. Заради всичко това от министерството са в готовност да пренасочат още служители, които да отговарят на всички в нужда. А те – не спират да звънят.

В колцентъра е и Десислава Коцева - магистър по клинична психология в Софийския университет „Свети Климент Охридски”. Тя обяснява, че в нетипична и непозната ситуация като тази, стресът и паниката бързо обземат съзнанието.

„Смятам, че е много полезно, особено за самотни възрастни хора и трудно подвижни, които имат нужда, да поговорят с някой в такъв момент. Това е мотивацията ми да бъда тук”, обяснява Десислава Коцева.

На съседното бюро също е студентка по клинична психология. Признава, че се страхува от пандемията, но е учила как да се справя със страха.

„Ние сме психолози и смятаме, че сме достатъчно добре подготвени, за да можем да вдигнем телефона и да успокоим човека, който е преценил, че трябва да се обади и да потърси помощ”, обяснява Стефани Николова.

От сутрин в 09:00 до 17:00 часа двете доброволки консултират всеки, който поиска психологическа помощ. Останалите, които се интересуват от правни въпроси, се прехвърлят на останалите служители в колцентъра, които знаят Законите наизуст и също успешно успяват да консултират.

„Също така е важно да отбележим, че е направена координация с телефон 112, в случаи когато имаме сигнали за престъпления, битови травми и по-сериозни случаи от медицински характер, поддържаме връзка с колегите и гражданите ще получат навременна помощ”, обясни зам.-социалният министър Адриана Стоименова.

Колцентърът на социалното министерство ще продължи да дава и актуална информация за въведените мерки в социалната сфера до края на извънредното положение.

ВСИЧКО ЗА КОРОНАВИРУСА У НАС И ПО СВЕТА ЧЕТЕТЕ ТУК

Светът е изправен пред изпитанието COVID-19. Само заедно можем да се справим с него. Борбата с вируса е отговорност на всеки от нас. Бъдете дисциплинирани и спазвайте препоръките на експертите. Погрижете се за себе си, за близките си и за околните.

Останете си вкъщи – пазете човешкия живот!

НОВА БРОУДКАСТИНГ ГРУП