Търговските обекти трябва да обособят площи само за продукти на местни производители
Повече българска продукция на щандовете в магазините - за това призовават от Министерството на земеделието. Търговските обекти трябва да обособят площи само за продукти на местни производители. Така те ще имат достъп до хранителните вериги в условията на икономически затруднения.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ: Агнешкото на пазара - само от български производители
Диалогът между земеделското министерство и търговските вериги не води до консенсус. Министърът на земеделието Десислава Танева обясни, че задължението те да предлагат местна регионална продукция ще бъде въведено.
Асоциацията на индустриалния капитал и Сдружение „Произведено в България” приветстват мярката на земеделското министерство. Двете организации изтъкват, че в България големите международни търговски вериги дискриминират българските производители чрез антипазарни правила.
Въвеждат по-леки мерки за фермерите и работниците на пазарите
Разнобоят между Министерството на земеделието и търговските вериги за обособяване на място за български производители ще бъде решен с министерско постановление и законодателни промени. Министърът на земеделието Десислава Танева призна, че до момента преговорите с търговците не водят до решение.
„Значи може един пенсионер да дари пенсията си от 200 лв., а не може оператори с толкова търговски единици да отделят място. Направо е унизително да го коментирам”, каза Десислава Танева.
Решението да се промени законодателството, за да влязат българските производители в големите вериги, се приема с резерви от Българската търговско промишлена палата /БТПП/.
„Ако българската администрация е загрижена, нека да положи усилия да осигури функционирането на пазарите, които са много добро място за пазаруване. Там никой няма ограничения и потребителя ще реши дали да го вземе или не”, посочи председателят на БТПП Цветан Симеонов.
Бизнесът приветства мерки в защита на българското производство
Според Асоциацията на биопроизводителите обаче, идеята е добра, но под условие. Държавата да помисли за самата реализация на българските продукти до веригите. Като начин на доставка, начин на плащане и логистика.
„Да, това е добра идея, но трябва да бъде с разговори с производители, за да се измисли начин как наистина да се получи, иначе ще остане само идея”, смята Петя Василева от Българска Асоциация Биопродукти.
За предстоящите празници Десислава Танева увери, че са взети всички мерки до пазара да стигне прясно българско месо.