Той направи проверка на срутището на път Своге-Ребърково, край село Елисейна
„Заделяме десетки милиони за ремонти по старите трасета, може би над 10 млн. лв. ще отидат за свлачища”. Това каза министър-председателят Бойко Борисов при проверка на срутището на път Своге-Ребърково, край село Елисейна. С него бяха и министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, регионалният зам.- министър Николай Нанков и министърът на околната среда и водите Емил Димитров.
Премиерът обърна внимание на работещите на терен и условията, в които работят. Той уточни, че през нощта не се работи. „Няма смисъл да се рискува човешки живот за ден разлика. Важно е бързо да се разчисти, но при спазване на всички мерки за безопасност“, добави той.
„Почти всяка сряда заделяме десетки милиони за свлачища, срутища, ремонти по старите трасета. За съжаление, такава е природата в България“, заяви премиерът.
„В понеделник най-вероятно министър Христо Терзийски ще свика междуведомствената комисия по бедствия и аварии, защото има подобно свлачище над Благоевград. За него ще са необходими около 4-5 млн. Може би има и още 5-6 подобни належи. В сряда ще издадем постановление и веднага ще дадем на кметовете да работят. Може би над 10 млн. лв. ще отидат за ремонти и срутища. Трябват мрежи, чистене“, коментира той.
„Вече искам специално, особено за алпинистите, да има по няколко инструктажа на ден”, каза министър-председателят при проверка на срутището на път Своге-Ребърково, край село Елисейна.
„Виждате каква е природата. Трябва се строи и да се оправя максимално бързо. Има обходен път. Надявам се до сряда да стане готов. Вече искам специално, особено за алпинистите, да има по няколко инструктажа на ден. Много е опасно. Всеки, който е добронамерен, може да види в какво състояние са скалите. Може да видят горе момчетата къде работят и в какви условия. Лесно се приказва“, каза още Бойко Борисов.
Той посочи, че по трасето трябва да се чистят камъните между два и три пъти на ден. „Единственият шанс да се предотврати такова нещо е да отрежем с 45 градуса наклон. Това са милиарди и по-лошото е, че след това ще тръгнат свлачищата. Трябват мрежи. Трябва да облечем скалите, колкото може повече", отбеляза Борисов.
„Ако политическите ни опоненти бяха построили поне малко колкото нас, сега щяхме да живеем в съвсем различни условия. Но те не са и оставиха след себе си само двулентови пътища и рушаща се инфраструктура. Инвестирали сме милиарди в републиканската пътна мрежа. Само за последните 7 години сме построили над 200 км магистрали и сме ремонтирали близо 4000 км първокласни пътища. Още много милиарди обаче са нужни, за да се модернизира инфраструктурата в цялата страна", каза още Бойко Борисов.
По думите му през февруари вече ще се работи по всичките лотове на пътя Ботевград - Видин. Участъкът между Мездра и Ботевград ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м. На обхода на с. Лютидол ще бъдат построени два тунела, селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н. Ще има и пътни възли при всички населени места, през които минава трасето.
До края на 2022 година 33-километровата отсечка между Мездра и Ботевград трябва да бъде завършена. Предстои възлагането и на последния участък от Враца до Монтана. "Строи се на пълни обороти и напредъкът е много сериозен. По време на преговорите за новия бюджет на ЕС успяхме да договорим с 2 млрд. лв. повече за България, както и 200 млн. евро за Северозападна България. Това ни дава допълнителна увереност, че ще завършим тези мащабни проекти докрай", посочи Борисов.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.