Снимка: iStock
Това е втори инцидент със същата композиция за последните две седмици
Прелезът, на който вчера влак премаза стадо крави, е бил със сигнализация, но без бариери. Според БДЖ композицията не е могла да спре навреме, а според очевидци от дружеството са абдикирали от задълженията си.
Във влака по линията София - Бургас, блъснал стадо крави, са пътували стотина души. Край гара Кермен на релсите пред композицията се озовали и стотина крави.
„Чух влакът отпред да свири и да подава звуков сигнал и съответно видях да спира, колкото е възможно. Все пак това е композиция от няколко вагона, не е колело, няма как да спре на момента. Гледката беше шокираща”, разказа Борислав Лазаров.
За очевидците на инцидента отговорността е и на собственика на кравите, но и на Българските държавни железници.
„Няма как в 21 век, в европейска държава, достъп до линията да има всеки, който реши. Вчера това можеше да не са крави, а да са малки деца”, коментира още Лазаров.
И допълни: „Как така в 21 век те не изпратиха абсолютно никой, въпреки че началник влака попита 100 пъти какво да се прави? Влакът отпред беше закачил 3 животни. Снимал съм как собственикът на трактор сам издърпа тези животни. БДЖ е абдикирало тотално от задълженията си”.
За БДЖ липсата на бариери на прелеза не е проблем. „Повярвайте ми, сигнализацията и самият влак вдигат такъв звуков сигнал, че няма как да не го чуят. Трудно е да спре един влак, на който само локомотивът е 80 тона. В случая има три вагона, 100 пътници. Минимум 1 км му е спирачният път, а при по-висока скорост - над километър и половина”, каза Костантин Азов - търговски директор на БДЖ.
За него отговорността за инцидента трябва да бъде поета от собственика на кравите.
„Това е въпрос на самосъзнание и възпитание. Мисля, че на всички е ясно, че влакът не може да спре и може да стане голяма трагедия, така че всеки трябва да носи последствия за своите действия”, категоричен бе той.
Това е втори инцидент с влака София-Бургас. Преди две седмици композиция на БДЖ беше спряна с джанти и замеряна с камъни.