Те поискаха одит на електронната система за продажба на билети и карти

Общински съветници от „Демократична България” заподозряха схеми около системата за билети за градския транспорт в София. Поискаха одит на електронната система за продажба на билети и карти за градския транспорт, който да покаже възможно ли е отклоняване на средства. Причината - Центърът за градска мобилност има договор за т.нар. „тикет система” с фирма, за която твърдят, че е собственост на гръцки гражданин.

СОС предлага нови цени на билетите за градски транспорт в София

„Как този господин е успял да събере толкова голям екип от IT специалисти? По всички следи, които оставя в социалните мрежи и търговския регистър, не прилича на бизнесмен, който управлява 100 млн. лева”, смята Симеон Ставрев, който е общински съветник от ДБ в СОС.

Според Карлос Контрера, който е председател на Комисията по транспорт в Столична община, няма как да се отстраняват фирми заради публикации във Facebook. „Ако имат съмнения, че фирмата се занимава с някаква нерегламентирана дейност, да изпратят информация до прокуратурата и ДАНС”, призова той.

Искането идва на фона на предстоящото гласуване Центърът за градска мобилност да стане единствен издател на превозни документи. Досега това право имаше и „Метрополитен” АД. „Ще се види дали има пропуски в софтуера, дали може да се прикриват продажби на билети, дали това се е случвало, дали има потенциал да се случва и как може да бъде решено”, увери Симеон Ставрев.

"Топлофикация-София" има разработени 3 резервни варианта

Борис Бонев, който също е общински съветник, каза, че едно от нещата, за които те много настоявали, е да има единен издател на билетите и това да бъде ЦГМ. „Сега, един ден преди да се гласува наредбата, те искат точно обратното. Не мога да разбера дали има някакви други икономически интереси, които са повлияли на подобно взимане на решение”, каза още той.

Одит ще има, уверяват от Столична община в писмена позиция от кмета Йорданка Фандъкова, за да се избегнат обвинения, които да обслужват нечии интереси. „Подобни спекулации ще обслужат партийната цел, която е поставена, но те могат да имат негативен ефект върху системата на обществения транспорт. В този процес няма посредници и твърденията за възможно отклоняване на билети са технически и фактически абсурд”, се казва още в позицията на СО.

Критика беше отправена и по отношение на това има ли достъп ЦГМ до тикет системата. Според неофициална информация, с която Симеон Ставрев разполагал, ЦГМ нямал никакъв достъп до системата, която притежава по договор.

Получихме позиция и от дружеството, в която се казва, че минимум 8 души работят със системата. „На база данните в реално време за продажби и валидации за периоди от 6 месеца, Изпълнителят на системата предоставя аналитични доклади с препоръки за увеличение на приходите”, казват от ЦГМ.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.