Видео: Ройтерс
Делото започва 13 години след катастрофата със самолет в Атлантическия океан
Повече от 13 години след като самолет на Еър Франс падна в Атлантическия океан, убивайки всичките 228 души на борда, френският превозвач и производител на самолети Airbus ще бъде изправен пред съда в Париж. Полет 447 изчезна по време на екваториална буря на път от Рио де Жанейро за Париж на 1 юни 2009 г.
Самолет излезе от пистата и се запали в Севастопол (ВИДЕО)
След двугодишно търсене на черните кутии на A330, френските следователи откриха, че пилотите са се справили неправилно с временната загуба на данни от замръзналите сензори и са тласнали 205-тонния самолет в свободно падане, без да реагират на сигналите. Агенцията за произшествия BEA разкри, че Еър Франс е изразила загриженост относно увеличените инциденти с обледеняване на сензори. Встъпителното изслушване ще отбележи първия път, когато френски компании са били директно изправени пред съда за "непредумишлено убийство" след въздушна катастрофа, а не отделни лица.
Изцяло електрически самолет с тестови полет в САЩ (ВИДЕО)
Докато корпоративната репутация и дългоочакваният катарзис за семействата са заложени на карта, не се очаква деветседмичният процес да доведе до значителни финансови санкции. Максималната глоба за всяка компания, ако бъде призната за виновна за непредумишлено убийство, е само 225 000 евро или пет пъти повече от максималната парична санкция за физическо лице. Това представлява малко над две минути приходи от производство на самолети за Airbus или пет минути приходи от пътници за авиокомпанията майка Еър Франс, според данни от 2019 г. Въпреки това AF447 предизвика широко преосмисляне на обучението и технологиите и се разглежда като един от малкото инциденти, променили авиацията.
Сред десетките препоръки за безопасност експертите казват, че разследването е довело до промени в начина, по който пилотите са обучени да се справят със сътресения във въздуха или загуба на контрол.
Последното пътуване на кралица Елизабет II е най-следеният полет в историята (ВИДЕО)
Въпреки че черните кутии предоставят важни улики, изпитанието може да разпали дългогодишен спор за поверителността и това дали пилотските кабини също трябва да се наблюдават визуално, за да се дешифрират бъдещи инциденти, особено сега, когато охранителните камери са част от ежедневието.
През 2011 г. BEA препоръча добавянето на видеозаписи от пилотската кабина, които да се използват само в случай на инцидент, допълвайки съществуващата информация за глас и данни. Синдикатите на пилотите се противопоставят на камерите като намеса в личния живот, докато някои от авиокомпаниите поставят под въпрос цената.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Мартин НиколовПоследвайте ни