Вижте историите на малцина ентусиасти, решени да възродят някогашната слава на царските влакове
Има ли светлина в тунела за българските железници? И ще могат ли влаковете някога да заменят автомобилите у нас? Тази събота в „Темата на NOVA” журналистът Мартин Георгиев и операторът Пламен Иванов разказват историите на малцина ентусиасти, решени да възродят някогашната слава на царските влакове.
Над 160 години след като първите локомотиви тръгват по българските земи и 135 години след създаването на държавните железници, жп транспортът се изправя пред сериозни проблеми. Представата за БДЖ днес често се свързва с остарели и бавни влакове, които трудно се конкурират с другите видове наземен транспорт.
„Темата на NOVA“: Магията на върховете, скрити в облаците
Само за няколко месеца загубата от пътническите превози е около 30 милиона лева. А чак през 2025-а година ще се реши дали да падне 100-годишният мораториум, който дава право само на БДЖ да вози хора – без участие на частни превозвачи. Междувременно Европа разработва стратегия за екологичен транспорт – с особено внимание върху развитието на железниците. Как България ще отговори на новите стандарти? И могат ли българските влакове да бъдат модерни, бързи и удобни?
Отговорите на тези въпроси ще намерите във видеото.