В изложбата има секция и за Кен, приятелят на Барби, както и за по-малката й сестра Скипър

Музеят на дизайна в Лондон посвети изложба на Барби, с повече от 180 кукли. Година след феноменалния успех на филма на Грета Гъруиг с актрисата Марго Роби експозицията показва      еволюцията на "най-известната кукла в света" от създаването й преди 65 години. Тя започва с първия модел - Барби от 1959 г. 

В изложбата е и сърфистката Барби, много популярна през 70-те години на миналия век, и най-продаваната в колекцията - Барби с дълги коси от 1992 г. От нея по света са купени повече от 10 милиона броя. Включени са също първите чернокожи Барбита, испанките и азиатките, първата със синдром на Даун, както и тази в инвалидна количка.

Организаторите са особено горди с единствената Барби, летяла в космоса. Тя е изработена по подобие на италианката Саманта Кристофорети, първата европейка, поела командването на Международната космическа станция. Астронавтката я взе със себе си за шестмесечния си престой през 2022 г. 

„Всъщност точно сега е идеалният момент за тази изложба. Отзвукът за Барби в културата никога не е бил по-голям и по-забележим. Филмът се превърна в културен феномен. Много е радостно да видиш Барби изследвана по този невероятен начин. Никой досега не е организирал изложба, която да навлиза в детайлите около процеса на проектиране и дизайнерското мислене", споделя дизайнера на кукли Ким Кълмоун.

Българка притежава най-голямата колекция от кукли Барби в Източна Европа (ВИДЕО)

„Тази изложба е проектирана от Сам Джейкъб, който е един от най-известните ни архитекти и дизайнери на изложбени пространства. Харесва ни да работим с него, защото   естетиката и погледа му се вписват идеално с идеята на Barbie. Закачливо е, цветно е, постмодерно е. Освен това, ние работихме в тясно сътрудничество с Mattel. Беше важно дизайнът на изложбата  да е точно  отражение на наследството на марката Barbie. Така че не случайно всичко е розово", разказва куратора на изложбата Даниел Том.

По случай 8 март: Създадоха кукли по подобие на Кайли Миноуг и Хелън Мирън

„Идеята ни е да покажем еволюцията на куклата. През годините оригиналната Барби е  представяна преди всичко като слаба бяла жена. С времето Mattel предприемат стъпки, за да коригират това  първоначално и сравнително ограничено определение що е то женска красота. Смятам, че в днешния свят те определено  са променили възприятията си в производството на кукли и представянето им на обществеността по начин, по който децата, които си играят с Барби, които и да са те, откъдето и да са, могат да открият нещо от себе си в куклата", продължава Том.

„Едно от нещата, които бях очарована да открия, докато проучвах този проект, беше скритата история на розовата Барби. И до днес всички свързваме куклата с този цвят. Както виждате, цялата изложба е розова. Разбрах ,че от началото на 80-те години нататък марката наистина се асоциира само с розовото. Произвежда розови опаковки, розово брандиране, дрехите и аксесоарите на куклите, къщите също са розови. И ако се замислите, това е една от най-успешните маркетингови кампании на марката досега. Мислиш си за Барби - значи мислиш в розово", споделя Том.

В изложбата има секция и за Кен, приятелят на Барби, както и за по-малката й сестра Скипър. Експозицията „Барби” остава в Музея за дизайн в Лондон до 23 февруари 2025 година.

Новините от друг ъгъл - последвай ни в TikTok и открий лицата зад събитията, които формират света ни!