Със Стефан работят ресурсен учител, психолог и логопед

4-годишният Стефан има проблеми с развитието, но благодарение на UNICEFF тръгва на детска градина. В момента той посещава детска градина „Червената шапчица” в гр. Лом. Майка му забелязва, че той не играе и не общува с другите деца. В детската градина започват да го подкрепят ресурсен учител, психолог и логопед.

Психолог: От тази учебна година родителите на деца със СОП в София ще получават необходимата подкрепа

„Стефан е едно изключително лъчезарно дете, което е в свой свят на мълчанието. Пътят, който поехме е екипно да изградим план за подкрепа, който да е съобразен с потребностите на момчето. Използваме различни начини, с които да подобрим комуникацията ни със Стефан”, разказва Виолета Цветанова, ресурсен учител, преминал обучение на UNICEF.

Защо детски градини в София отказват прием на 5-годишно момче с аутизъм

По нейни думи 4-годишното дете има голям напредък, опитва да се да каже какво иска и какво не му харесва. „Стефан търси контакт с децата от групата си, опитва да се включва в заниманията”, добавя още Цветанова.

„В детската градина трябва да има ресурсни учители, защото без тях няма как да се помага на децата със специални потребности”, казва директорът на ДГ „Червената шапчица” Зоя Иванова.

От UNICEF разказват, че през последните две години над 1000 специалисти – учители и родители са обучени как да работят с деца със специални потребности.  

Повече по темата гледайте във видеото.

Редактор: Виктория Гетова