„Разделеното, което започва тогава, ни преследва и до днес”, каза сценаристът Лило Петров
„Театралнатра постановка „Ботушът“ е за събитията веднага след 9 септември. Тази тема стана за мен важна, когато се чудех дали да емигрирам от България или да остана тук. Стигнах до извода, че моето поколение нищо не знае за периода на комунизма. Започнах да чета и да се интересувам. Разбрах, че не съм свършил своята работа и така се роди „Ботушът“, каза в студиото на „Събуди се” сценаристът, драматург, син на Теодора Димова и внук на Димитър Димов Лило Петров Лило Петров, който я е и написала.
„Тази тема е болезнена и боравенето с нея изисква определена смелост, която не можем да съберем като общество, защото темата ни разделя. За мен беше изключително мъчително, защото „Ботушът“ касае само четири съдби, от десетките хиляди репресирани и пострадали от режима. Това е трудно за един автор да съпреживее тези събития”, посочи той.
От партитурата до театъра и обратно: Актьорът Валентин Ганев в "Предизвиквам те…" (ВИДЕО)
„Прошка трябва да има в някакъв момент. „Ботушът“ иска да запази паметта и да я съхрани, когато режимът се смяна, той бива сменен от хора които не успяват да простят на предишния царски режим. Това е повратен момент в България и за това става дума – именно за прошката”, подчерта сценаристът.
„Разделеното, което започва тогава, ни преследва и до днес”, завърши Петров.
Редактор: Румен Лозанов