Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова с коментар по темата
"За туризма трябва да се говори красиво, интелигентно, вълнуващо и професионално. И точно това е целта на тези клипове. Това е един визуален разказ за нашите богатства и това, което можем да предложим. Винен и кулинарен туризъм означава едно присъединяване към Лигата на престижните дестинации. В международен план винарският свят се дели на стар и на нов. Ние без никакво съмнение имаме своето място в стария винарски свят заедно с Франция, Испания, Италия". Това обясни в предаването "Пресечна точка" изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова, коментирайки кампанията на Министерството на туризма по каналите National Geographic и 24 Kitchen. Клиповете вече се разпространяват в 9 държави и промотират България като дестинация за конгресен, кулинарен и винен туризъм.
"Виното е култура. Виното е начин на мислене и светоусещане. Той е в основата на живота. Това е библейски реквизит. Животът започва и завършва с виното. Така, че без никакво съмнение той е най-силната комуникационна линия", категорична е тя.
Рекламираме българския туризъм по National Geographic и 24 Kitchen (ВИДЕО)
По думите на Карастоянова Министерството на туризма има цялостен поглед върху темата, а не става дума просто за лансиране на един клип. "Под егидата на Световната организация по туризъм наскоро беше подписан меморандум. И България ще бъде домакин на 9-ата глобална конференция по винен туризъм. Това означава още една стъпка, без никакво съмнение, в престижния свят на водещите винени дестинации по света".
Тя беше категорична, че туристическият сектор в страната ни "е в най-висока степен готов за промените, свързани с влизането ни в еврозоната". На Първата национална секторна дискусия, която е под патронажа на министъра на туризма Мирослав Боршош - компетентните институции и експерти от сектора, са обсъдили какво предстои и какво трябва да се направи, за да бъде подготвен браншът за това, което предстои на 1 януари догодина.
"Трябва да каже много ясно на нашите зрители и на всички, които се интересуват от темата - предстоящите стъпки и промени към влизането ни в еврозоната няма да бъдат факторът, който да произведе спекула или по-високи цени. В туризма и към този момент по-голямата част от цените на хотели, на услуги, на пътувания - туроператорите ги предлагат и работят с двете валути, както законът задължава. Промяна на цената за крайния потребител няма да настъпи от присъединяването ни към еврозоната. Скок в цените може да има само като функция от промяна на цените на всички доставки, на услугите, на стоките, на елементите, които създават туристическия продукт", коментира Карастоянова.
Предлагат гаранционен фонд за защита на туристите
И беше категорична, че пълноправното ни членство в еврозоната е естествен и плавен процес към пълноправното ни интегриране с цивилизования свят в Европа. И подчерта, че без съмнение еврозоната само ще повиши конкурентоспособността на икономиката ни и на туризма.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Станимира Шикова