Според авиоексперт спирането на горивото към двигателите не е направено от двамата пилоти

Нова версия за причините за катастрофата на самолета на Air India миналия месец. Според бившия пилот и преподавател по безопасност на авиацията Марко Чан, спирането на горивото към двигателите не е направено от двамата пилоти.

Катастрофата със самолет на Air India: Предварителният доклад сочи като причина грешка на пилотите

Първоначалният доклад на разследващите посочи като причина за падането на самолета прекъсване на подаването на гориво към двата двигателя. Чан казва, че това може да е резултат от дефект в един от чиповете на самолета. Докладът не казва кой е изключил горивото. Пилоти обясняват, че това не може да стане случайно, защото е операция в две стъпки.

„Мисля че американската агенция за безопасност на полетите и General Electric, производителят на двигателите - издадоха сервизен бюлетин. Мисля че за около 11 000 цикъла, след които трбва да сменят чипа. И ако той не бъде сменен или поддръжката не се извърши правилно, това може да доведе до периодична загуба на сигнал. А ако това се случи, горивото не се управлява. Така няма гориво, което да постъпва към двигателя, което изглежда съвпада с това, което се казва в разследването“, анализира Чан.

Редактор: Цветина Петкова