Следващия вторник ще стане ясно дали предложенията на превозвачите могат да бъдат реализирани...
Между 15 и 20 стотинки може да падне цената на литър дизел. Това показаха разчетите на държавата, превозвачите и вносителите на горива. Те се спряха на три мерки.
Преговарящите искат да се премахне биокомпонентът от горивата или поне да се освободи от акциз. Третото искане е половината от задължителния резерв, който имат вносителите, да се поеме от държавата.
В биокомпонента цената на суровината е 6-7 сотинки, а акцизът е малко над 5 стотинки. В случай, че тази добавка изцяло се премахне от горивата, литър дизел би трябвало да падне с 12 стотинки. Ако се добавят и още 6 или 7 стотинки, които ще се спестят при намаляване на резерва за вносителите, цената пада с почти 20 стотинки.
Тези мерки получиха пълното съгласие на всички преговарящи. Друга тема стана причината за задочен конфликт.
Трайчо Трайков призна, че държавата не може да определя каква да е печалбата на едно частно предприятие. Той предлага да се улесни вносът на горива и така чрез пазарни механизми, може да се създаде конкуренция, а оттам да паднат и цените.
Колкото до това дали има картелно споразумение, очаква се проверката на Комисята за защита на конкуренцията да покаже.
Следващия вторник ще стане ясно дали предложенията на превозвачите могат да бъдат реализирани.
Преговарящите искат да се премахне биокомпонентът от горивата или поне да се освободи от акциз. Третото искане е половината от задължителния резерв, който имат вносителите, да се поеме от държавата.
В биокомпонента цената на суровината е 6-7 сотинки, а акцизът е малко над 5 стотинки. В случай, че тази добавка изцяло се премахне от горивата, литър дизел би трябвало да падне с 12 стотинки. Ако се добавят и още 6 или 7 стотинки, които ще се спестят при намаляване на резерва за вносителите, цената пада с почти 20 стотинки.
Тези мерки получиха пълното съгласие на всички преговарящи. Друга тема стана причината за задочен конфликт.
Трайчо Трайков призна, че държавата не може да определя каква да е печалбата на едно частно предприятие. Той предлага да се улесни вносът на горива и така чрез пазарни механизми, може да се създаде конкуренция, а оттам да паднат и цените.
Колкото до това дали има картелно споразумение, очаква се проверката на Комисята за защита на конкуренцията да покаже.
Следващия вторник ще стане ясно дали предложенията на превозвачите могат да бъдат реализирани.