От Асоциацията на собствениците на леки въздухоплавателни средства прогнозират фалити сред 25-те фирми в страната, ако новата финансова тежест не бъде премахната.

Кризата с горивата удари и малката авиация у нас. Освен високите цени на бензина, авиооператорите са подложени и на допълнително финансово бреме. С промените в закона за акциза и данъчните складове,  горивото за селскостопанските самолети у нас се облага.

От Асоциацията на собствениците на леки въздухоплавателни средства прогнозират фалити сред  25-те фирми в страната, ако новата финансова тежест не бъде премахната.

Стоян Георгиев е в бранша вече 30 години.  Собственик е на фирма за авиационни услуги  Днес обаче силистренецът и останалите му колеги в страната  повече от всякога са притеснени  за бъдещето

Причината – за първи път у нас горивото за нуждите на селскостопанската авиация се облага с акциз. На прага на новата кампания, обаче, когато  посевите трябва да се обработват срещу плевели и неприятели, фирмите   в бранша са в неведение не само откъде ще намерят средства за зареждане на близо два пъти по-скъпо гориво за машините, но и как ще покрият разходите си.

Основен фактор  при определяне на цената на авиоуслугите е тази на горивото .

Според бранша, в  нито една европейска страна, бензинът за селскостопанската авиация не се облага с акциз.  Но у нас, той е на път да  я приземи  завинаги