От Асоциацията на собствениците на леки въздухоплавателни средства прогнозират фалити сред 25-те фирми в страната, ако новата финансова тежест не бъде премахната.
Кризата с горивата удари и малката авиация у нас. Освен високите цени на бензина, авиооператорите са подложени и на допълнително финансово бреме. С промените в закона за акциза и данъчните складове, горивото за селскостопанските самолети у нас се облага.
От Асоциацията на собствениците на леки въздухоплавателни средства прогнозират фалити сред 25-те фирми в страната, ако новата финансова тежест не бъде премахната.
Стоян Георгиев е в бранша вече 30 години. Собственик е на фирма за авиационни услуги Днес обаче силистренецът и останалите му колеги в страната повече от всякога са притеснени за бъдещето
Причината – за първи път у нас горивото за нуждите на селскостопанската авиация се облага с акциз. На прага на новата кампания, обаче, когато посевите трябва да се обработват срещу плевели и неприятели, фирмите в бранша са в неведение не само откъде ще намерят средства за зареждане на близо два пъти по-скъпо гориво за машините, но и как ще покрият разходите си.
Основен фактор при определяне на цената на авиоуслугите е тази на горивото .
Според бранша, в нито една европейска страна, бензинът за селскостопанската авиация не се облага с акциз. Но у нас, той е на път да я приземи завинаги