Автобусните компании са категорични, че засега няма да вдигат цените на билетите

От началото на месеца нови европейски правила защитават правата ни, когато пътуваме с автобус. Оказва се обаче, че много малко са тези, които реално знаят към кого да се обърнат, когато багажът им изчезне, или автобусът им закъснее например. 

 

Затова в международния ден на потребителя експерти информираха пътниците, пристигащи на централната автогара в София – за обезщетенията, които могат да търсят в подобна ситуация.

 

Почти всяка седмица четвъртокурникът Иван пътува с автобус от София към Свищов. Досега не се е случвало да чака с часове на гарата, но признава, че дори да попадне в проблемна ситуация, не знае към кого да се обърне за помощ.

 

Ако автобусът на Иван закъснее или остане без багаж – наистина първо трябва да потърси съдействието на фирмата-превозвач. 

 

„До един месец той трябва да отговори с решение на проблема, а при по-специфични ситуации – до 3 месеца. Ако това не се случи се намесва оторизираният орган – у нас това е ДАИ”, коментира Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център – България.

 

„Основната идея е гражданите да се чувстват сигурни – не само на територията на България, но и в целия ЕС”, каза Петър Нацев, представителство на ЕК в България.

 

Кога всъщност можем да потърсим помощ? Ако багажът ни изчезне – обезщетението, което ни се полага е до 2400 лева. При закъснение повече от 2 часа или при дублиране на места в автобуса – пътниците получават парите си за билета, а ако курсът не продължи – им се полага и обезщетение – равно на половин билет. Десет пъти скача и цената на застраховката "Гражданска отговорност" на местата в автобусите.

 

Ако автобусът ни закъснее повече от три часа вече ще имаме право на храна и напитка, а при нужда – и на нощувка в хотел”, добави Георги Георгиев.

 

„Силно се надявам автогарите и превозвачите също да участват активно в този процес и да имаме съвсем скоро информационни табла, подобни на тези на летищата с правата на пътниците”, заяви Богомил Николов от асоциация „Активни потребители”.

 

Въпреки промените, автобусните компании са категорични, че засега няма да вдигат цените на билетите

 

tracking tracking tracking tracking tracking tracking tracking