Те са предприети след инцидента, при който дете падна от кабинков лифт
След инцидента на Витоша, при който дете падна от кабинков лифт, държавата започва спешни проверки не само на въпросния лифт, но и на други съоръжения в страната.
220 кабинки превозват туристите към пистите на Витоша. „Не работи” – този надпис посреща екипа на Нова още в началото на Симеоновския лифт. Там, където за туристите беше забранено, влезе камерата.
Инструкциите посрещат хората още на входа, но работещите там казват, че туристите рядко си правят труда да погледнат към тях.
А на тях пише да не се облягаме на вратите и че те се отварят и затварят автоматично.
„Ако вратата не е затворена, тя закача датчика и линията спира”, обяснява Красимир Иванов, началник на въжените линии на "Витоша Ски".
А в контролната зала веднага светват червените лампички. Кабината с малкия Владо и баща му обаче е потеглила без проблем.
„Не ни е отчело такъв проблем, защото тогава ще спре линията. Кабината не може да напусне станцията с отворени врати”, обяснява Красимир Иванов.
„В кабинката се влиза и се сяда спокойно на седалките, изчаква се да се затвори автоматично вратата”, обяснява експертът.
Ако има деца, те сядат от вътрешната страна, а родителите - откъм вратата.
„Ако при сядането в кабинката, по някакъв начин се възпрепятства затварянето на вратата, било то с щека, било с борд, било с крак, вратата има две степени на заключване, може да заключи само единия зъб”, обяснява още Красимир Иванов.
Тогава вече и при по-силно облягане, вратата може да поддаде.
„Ние си го обясняваме с това, че в кабината е имало три борда. Най-дългият борд – на бащата, възможно е по невнимание, той така да го е поставил, че самата врата да е нямала възможност да се затвори абсолютно плътно”, заяви Димитър Гюров, началник "Технически надзор" - София, ДАМТН.
Студеното време също може да създаде проблеми с техниката. Дали е така - ще установи държавната проверка.
„До момента не сме имали проблеми със заключващи механизми, затова отсега ще обърнем сериозно внимание”, заяви Костадин Костадинов, изпълнителен директор на „Витоша ски”.
„Ние не считаме, че фирмата е виновна за случилото се, така че няма какво да търсим ние – извънсъдебни споразумения и т.н, всеки е в правото да търси правата. Но фактите говорят обратното – че този родител не си е изпълнил задълженията като родител”, заяви още Димитър Гюров от ДАМТН.
„Витоша ски” нямат намерение да предложат и парично обезщетение на семейството.