Омбудсманът поведе битка срещу дружеството

 

През 2015 година „Топлофикация София” е завела 15 000 дела срещу клиенти. Това съобщи омбудсманът Мая Манолова в предаването „Здравей, България”.  

 

Откакто встъпи в длъжност като омбудсман преди сто дни, Манолова е получила 880 жалби срещу "Топлофикация", енергодружествата, мобилни оператори, кредитни институции. Най-много от тези жалби са срещу "Топлофикация" – 220. 

Още по темата

 

„Първият ми противник е „Топлофикация” със закрепостяването на граждани и буквалното им ограбване с недължими суми”, заяви Манолова. 

 

Тя съобщи, че в средата на месец февруари организира голям форум, на който се надява „Топлофикация” да бъде притисната да се откаже от лошите си практики, както и да се въведат промени в закона по общите условия.

 

При заведените 15 000 дела става дума за дължима основна сума, която в някои случаи е 2 стотинки и стига до 2 000 лева.

 

„Абсолютно неприемливо е към тази сума да ти начисляват 300 лева юрисконсултско възнаграждение за твоето призоваване на съд или 350 лева за съдебен изпълнител, когато принудително ти събират задължението. „Топлофикация” няма практика и задължение преди да предприеме подобни действия да уведоми своите клиенти. Не го прави, понеже по този начин се снабдява с едни допълнителни суми от своите клиенти – 15 000 дела по 300 лева”, заяви Манолова. 

 

По думите ѝ дружеството не плаща за адвокат, нито на своите юрисконсулти. 

 

„На форума ще се опитаме да убедим „Топлофикация” да се откаже от тези пари”, заяви Манолова. „Предупредих ги, че това е истински обществен скандал и трябва да се сложи край на това безобразие. Ако не го направят доброволно, съм подготвила конституционна жалба, която ще внеса – да бъде обявена за противоконституционна възможността едно монополно дружество или държавна институция да събират по съдебен ред разноски, които не са направили”.

 

Целия разговор гледайте във видеото!