Христо Алексиев смята, че държавният интерес не е защитен
Спират концесията за Летище София. Служебният министър на транспорта Христо Алексиев видя сериозни проблеми в процедурата. И най-вече - вероятното поскъпване на цените за пътуващите.
След четири удължавания на срока за концесия, такава на финала може и да няма.
„Публичният интерес не е достатъчно добре защитен с тази концесия. На второ място тази концесия ще доведе до повишение на летищните такси”, обясни Христо Алексиев.
Всички изчисления показват, че една концесия ще вдигне таксите с до 25 милиона лева на година. Пари, които по един или друг начин ще се платят от пътниците. Затова министерството предвиди отлив - и на туристи, и на авиокомпании. И не само това - липсвали инвестиции за сигурността ни.
„Държавата иска да получи едни къси пари, които ще отидат някъде и не се интересува от развитието на летището, макар че го поставя на концесия за 35 години”, обясни Алексиев.
С концесията трябваше да се осигурят пари за оздравяване на БДЖ.
„Да натоварим въздушния транспорт и пътниците на Летище София за сметка на БДЖ. Не е правилно държавата да решава проблем, като създава друг проблем”, смята Алексиев.
По повод печалбата на Летище София.
„Не съм доволен. Вижте печалбата на Белград за миналата година - 25 милиона евро. Вижте печалбата на Летище София за 6-7 години назад - близо 20 милиона, сега едвам я докарваме до 6-7”, коментира министърът.
На това обвинение директорът на летището отговори още преди дни.
„Не може при 2 милиона пътника нетната печалба да бъде 20 милиона лева. И при почти 5 милиона пътника - печалбата да бъде 5 милиона”, смята Пламен Станчев.
Оказва се, липсва и дългосрочен анализ какъв ще бъде трафикът в бъдеще, има ли капацитет летището да го поеме, ще има ли нова писта и терминал. Все въпроси без отговор все още.
Министерският съвет тепърва ще решава да спре ли концесията на Летище София.
Христо Алексиев. Снимка: БГНЕС
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.