снимки: БГНЕС
Това заявиха от "Холдинг БДЖ"
„За първи път от много години БДЖ ще има счетоводна печалба”. Това заяви председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Григори Григоров. Той беше изслушан в парламентарната Комисия по транспорт, съобщи БГНЕС. Там Григоров информира депутатите за начина, по който се развива дружеството.
БДЖ осигурява обслужване на хора с увреждания и с намалена подвижност
„Пътнически превози“ запазва приходите на същото ниво, с леко увеличение. Увеличава и пътниците си с около 500 хил. души, което е с около 2,5%. Оперативната печалба на„Пътнически“ превози се запазва в рамките на 20 млн. лв. Субсидията остава неизменна – 175 млн. лв. Капиталовият трансфер, насрочен за ремонт на подвижния състав, е в рамките на 39 млн. лв.“, обясни Григоров.
В „Товарни превози“ също се планират с 15% повече приходи, отколкото през изминалата година. „При тях целта е, чрез агресивно поведение на местния пазар, да задържат и надхвърлят 50% пазарен дял. Има един проблем с около 100 млн. лв. дългове, основно към НКЖИ, но тази година, за първи път, тези дългове ще намалеят с около 10 млн. лв.“, увери председателят на съвета на директорите.
БДЖ обновява съставите на влаковете с ремонтирани вагони
Ръководството на БДЖ представи и своите виждани за новия подвижен състав до 2030 г. Анализът на пазара показва, че основната част от приходите на дружеството идват от дългите линии София – Варна и София – Бургас. В тази връзка фокусът върху новия подвижен състав ще попадне върху тези два участъка.
До края на годината предстои да бъде обявена и първата обществена поръчка. От дружеството съобщиха, че са намалили и закъсненията на влаковете. „За последните 3 месеца 3 хил. пътници дневно стигат навреме там, за където са тръгнали“, обясни Григори Григоров.
Никола Василев: Финансовото състояние на БДЖ е стабилно
От своя страна изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ инж. Никола Василев отчете, че новото ръководство поставя акцент и върху подобряването на условията на труд на служителите, за което от дружеството стартират няколко програми. От април месец ще заработи и специална бонусна система за заплащането на работещите в „Пътнически превози“.
„Планираме да обновим и системата за резервации. Идеята е да бъде максимално удобна за пътниците, които да могат да си резервират билети или да направят справки на сайта на компанията. Искаме да подобрим и информационното си обслужване офлайн. Стартираме проект за обучение на персонала, който е в директен контакт с пътниците“, поясни инж. Василев. От дружеството предвиждат още на всяка гара да бъде монтирани специални пътни карти, за да могат пътниците с улеснение да планират своите маршрути.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: