Това стана ясно по време на кръгла маса
БДЖ планира поетапно обновяване на влаковете в следващите 15 години. Това стана ясно по време на кръгла маса, в която взеха участие министърът на транспорта Росен Желязков, управленски екипи на железопътния превозвач и НКЖИ, представители на висши учебни заведения, на работодателски и неправителствени организация. Това съобщиха от пресцентъра на холдинга.
Предварителният план за осигуряване на нов подвижен състав е разделен на няколко етапа, съобщи председателят на Съвета на директорите Григори Григоров, който представи приоритетите и възможностите на БДЖ за поетапно обновяване на влаковете през следващите години.До 2022 година трябва да стартира интензивна ремонтна програма на дружеството за подемни и капитални ремонти на локомотиви, вагони и мотриси. С ремонта на 46 от мотрисните влакове ще се обезпечи движението на крайградските линии за следващите 12-13 г, обясни още Григоров.
БДЖ обновява съставите на влаковете с ремонтирани вагони
Снимка: БДЖ
„През втория етап се предвижда да стартира нова поръчка за доставка на между 10 и 15 мотриси за средни разстояния, а след това и на 30 до 50 броя нови, съвременни вагони за 160 км/ч, които да осигурят висок клас услуга за клиентите на компанията. Новият подвижен състав ще обезпечи над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния с оптимизиран график на движение с цел предоставянето на конкурентна на автомобилния транспорт услуга, както като времепътуване, така и като комфорт”, обясняват от БДЖ.
Започва ремонтът на Централна жп гара в София
„Доставката на първата част от новия подвижен състав по първоначални проучвания и с оглед натовареността на световния жп пазар се очаква не по-рано от средата на 2023 г. Планираната инвестиция е в размер на повече от 100 млн. евро, разсрочена подходящо в рамките на 7 години, без да затруднява финансовото състояние на дружеството. Подготовката за подмяна на сегашните мотриси с нови ще започне едва след 2030 година”, заключават от холдинга.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: