Снимка: iStock
Темата коментират Илия Тодоров и Красимир Георгиев
„Часовете за кормуване в момента не са достатъчни. През последните месеци станаха много тежки катастрофи с хора, взели книжа скоро. По-важното е обаче тези допълнителни часове наистина да се взимат. В момента обучението се удостоверява с картони, в които се записва броя на кормуванията. Масова практика обаче е от тези 31 часа да караш 15”, заяви в ефира на „Здравей, България” Илия Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи.
На същото мнение е и Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
Повече практика и по-малко теория за кандидат-шофьорите
„Формулата е следната – карате 10-15 часа и инструкторът казва: „Ей, карате много добре. В следващите месеци няма свободни дати за изпит, но следващата седмица ни изпадна един час””, поясни той. По думите му голяма грешка е, че се дават книжки на хора, които карат с 10 км/ч. „Извънградско почти никой не кара. Кандидат-шофьорите са свикнали да стоят в задръствания. Скоростта се подценява”, смята Георгиев.
Колко трябва да струват шофьорските курсове?
„Има голям в смисъл в така нареченото селфи с инструктор. Това е лицево разпознаване в началото и в края на часа. Така, в системата остават данни за това колко време е карам курсанта и по какъв маршрут е минал”, каза още Тодоров.
Повече гледайте във видеото
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.