Те ще започнат да се движат до 1 месец
Първите 5 метростанции от третата линия на метрото ще бъдат пуснати през май. София модернизира 12 стари метровлакове, които ще започнат да се движат под столицата до месец.
Старите подземни влакове са закупени през 1990 година. След 30 години служба сега са почти като нови. Цената на ремонта на едно превозно средство е 2 млн. и 700 хил. евро и ще побира близо 270 души.
От Красно село до „Патриарх Евтимий” ще се стига за 5 минути с метро
Машините от края на 20 век са модифицирани така, че да се движат в крак с времето.
„Спецификите са доста различни. Тези са с променливотокови двигатели, много по-добре се държат на пътя. Определено ще е по-комфортно, когато се движи влакът и когато спира”, обясни машинистът Хари Филчев.
Фандъкова: Продължават тестовете по третата линия на метрото
Влаковете са ремонтирани в Русия, откъдето са и родом. Някой от тях са навъртели над милион километра преди да бъдат ремонтирани. След влаковете наред са и старите станции, за които са отделени 10 милиона.
„Вече сме поръчали перонни врати за старите станции - „Опълченска” и „Васил Левски””, заяви кметът на София Йорданка Фандъкова.
Част от дълго чаканата трета линия на метрото вече е в тестови период. Първите 5 станции тръгват от май, обещаха от общината.
„Върви горе-долу по график само дето изпитанията са по-дълги отколкото предишните. Затова всички сме много нервни. Но в крайна сметка това са системи за безопасност”, каза Стоян Братоева, директор на „Метрополитен”.
Жителите на столичния район „Овча купел” ще се качат на метро в края на есента. А във връзка с мерките срещу разпространението на коронавируса, столичният градски транспорт е въвел допълнителни мерки за дезинфекция на превозните средства.