Ще важи само за леки и лекотоварни автомобили, а не за автобуси
Ограничение на достъпа на старите автомобили в определени градски зони в дните с мръсен въздух – това предвижда законодателна промяна. Звучи много европейско, но доколко въведението е съобразено с начина ни и стандарт на живот? По темата в предаването "Социална мрежа" по NOVA NEWS говорят Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили и арх. Любо Георгиев – директор на "София план".
Архитектът смята, че не е само въпрос на въздух, но и на шум, трафик и пространство. А 50 % от трафика в центъра на София е транзитен.
Според него скоростта на придвижване, повече бус ленти и по-добра пешеходна инфраструктура ще накарат хората да оставят колите си.
Гласуват промени в Закона за атмосферния въздух
„Визия за София“ е основният документ за развитие на града. Работи се по програма за София, което е детайлизиране на тази визия“, заяви арх. Георгиев.
Ще се ограничават само леки и лекотоварни автомобили, а не автобуси, обясни Цанева.
С 50 000 по-малко са регистрираните превозни средства за миналата година.
По нейните думи стимулите за нова кола са незначителни, а цените на новите автомобили са високи за разлика от други страни в Европа. Идеята е да се използва по-удобно и рентабилно по-нов автомобил, а не да не можеш да издържаш и стария си.
Разпределението на данъците върху превозните средства трябва да се промени, за да могат да се ползват от общините, е мнението на Цветелина Цанева.
Целия разговор вижте във видеото.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и и HUAWEI AppGallery ТУК.