Ще бъде ли извършен ремонтът?
Царските павета в град Баня са напът да взривят социалния мир в града. Проектът за тяхната подмяна с асфалт предизвика ожесточени спорове и раздели общественото мнение. Една част от хората настояват гранитната настилка, която е архитектурно и историческо наследство, да остане, а другата част от жителите твърдо искат асфалт, по който удобно да се придвижват с автомобилите си.
„Трябва да има асфалт. Хората си плащат данъци, застраховки, прегледи”, смята един от жителите на града.
„Паветата не трошат коли. Аз също съм шофьор и предпочитам да се движа по тях, отколкото по асфалт”, смята пък друг.
Ремонтират жълтите павета в София (СНИМКИ)
Гранитните павета в град Баня имат своето историческо значение. Павираните улици са изградени по времето на Борис III, когато царят си строи къща в Баня. И до днес те са артериите на града и свързват основните обекти в него – Царския дворец, църквата „Св. Константин и Елена, Царската жп гара и Централната баня.
„Ако сравним гаранционния срок на една асфалтова настилка с гаранционния срок на едно гранитно паве, мисля че е достатъчно. Едното е вечност, а другото издържа няколко години”, каза Соня Тодорова, строителен инженер.
Големи цепнатини в асфалта зейнаха на "Лъвов мост" (ВИДЕО+СНИМКИ)
Замяната на паветата с асфалта е заложена от Община Карлово и кметство Баня в планирания проект за подмяна на водопровода по улица “Карловска“ и последващи такива ремонти на други павирани улици. Кметът обяснява, че въпросният участък не е ремонтиран от десетки години, кърпен е с различни видове настилки и на места улицата е пропаднала.
Той отрича да е предвидена смяна на паважната настилка по другите знакови улици. 1 млн. и 200 хиляди лева е отпуснала държавата за инфраструктурни проекти на Баня. Колкото точно ще струва замяната на паветата с асфалта още не е изчислено.
Жителите на града подозират, че историческите павета на града ще бъдат продадени. Ремонтът е предвиден за юли. Ако това се случи, хората заплашиха с протести и блокада на главния път Пловдив-Карлово.