Британският орган по конкуренция разследва дали авиокомпаниите възстановяват суми за полети, които клиентите не са могли законно да предприемат по време на пандемията

Британският орган по конкуренция заяви в сряда, че разследва дали Ryanair и British Airways са нарушили потребителското законодателство, като не са предложили възстановяване на суми за полети, които клиентите не са могли законно да предприемат по време на пандемията.

British Airways предлага ваучери и резервация с друга дата, Ryanair предлага само презаверяване на билета, но и двата превозвача отказват възстановяване на суми, съобщават от британския орган за конкуренция и пазари.

От националния превозвач твърдят, че през цялото време са действали законно. От Райънеър пък приветстваха започнатата проверка и уверяват, че и до сега при определени случаи са връщали средства. Андреа Кочели, главен изпълнителен директор на регулатора заяви, че подхождат с разбиране към трудностите на авикомпаниите по време на пандемията, но това не трябва да бъде за сметка на потребителите.

Органът настоява незабавно да бъде въведена практика за връщане на суми по неизпълнени заради ограниченията полети. Писма са изпратени и към BA и към Ryanair, чиито официални становища се очакват.

Вижте повече във видеото.

Всички новини от NOVA NEWS гледайте в канала на телевизията във Vbox7.

Редактор: Илиян Ушеров