Той беше подписан от министър Кирил Петков и германската фирма производител

Подписаха меморандума за изграждане на завод за електромобили. Той беше подписан от германската фирма производител и българското правителство, представено от министъра на икономиката Кирил Петков.

Отварят завод за производство на електромобили у нас

"Много съм горд, че немска компания на бъдещето, която вече произвежда електромобили, ще прави основното си производство в Ловеч. Голяма част от добавената стойност ще се произвежда в България, кабелите на автомобила ще се произвеждат в Ямбол. Имаме още няколко доставчика, които ще работят с тях. Това ще се случва в Ловеч - точно, където имаме нужда от такива работодатели", каза той.

 

България ще произвежда електромобили, които да могат да изминат с едно зареждане разстоянието между София и Пловдив и да остане батерия за още километри, след 2 години. У нас ще се правят 2 модела на немската марка – единият ще е малък градски, а вторият ще е със задвижване 4 по 4. Цените ще започват от около 40 000 лева.

„Избрахме България, защото е красива страна и защото от началото на разговорите до подписването днес ни отне по-малко от 6 месеца. Ние ценим тази скорост и прозрачност, това ни харесва”, заяви Али Везвей – изпълнителен директор на Next.e.GO.

„Вярвам, че няма нищо случайно в датите. Точно на тази дата преди 9 години беше създаден автомобилният клъстър в България. Горди сме от постигнатите за тези години”, каза Любомир Станиславов - изпълнителен директор на българския клон.

 

 

Министър Петков благодари на целия отбор за ежедневната работа, която е довела до инвестиция. За него от огромна важност е, че голяма част от добавената стойност ще се произвежда в България.

"Другото, много иновативно, което беше направено, е, че от българска страна няма да бъдат дадени никакви пари, докато не се произведе първият автомобил. Това ще се случи, след като бъдат произведени и продадени 10 000 коли", обясни Петков.

 

 

„За мен това е умният начин да се правят инвестиции. Не с пари напред. С тази сделка победихме други три държави. Не със стимули, а с добавена стойност. Ето защо клъстърните стратегии работят. Другото, което знаем, е, че когато имаме ниски данъци, трябва да ги използваме”, подчерта министърът.

Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия. Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата показаха и тестваха колите пред медии.

Очакваната инвестиция на компанията, която ще оперира в България Некст.е.ГО България АД, ще е в размер на над 280 милиона лева и капацитет за производство над 30 000 електро автомобила годишно. Проектът ще се реализира на част от площадката на завод Балкан АД в Ловеч, където в миналото са произвеждани едни от първите автомобили, велосипеди, мотоциклети и самолети в България.

Компанията Next.e.GO Mobile SE, базирана в Аахен, Германия, е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Предвижда се в България да бъдат произвеждани моделите: e.GO Life 70, e.GO Life Sport , e.GO Life Cross:

Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка. В допълнение, поддръжката на автомобилите e.GO ще се извършва от стотиците Bosch Car Service, разположени във всеки по-голям град в страната.

Планира се изграждане на последно поколение автомобилен завод, създаден с помощта на технологиите на Next.e.GO Mobile SE и Рейнско-Вестфалски технически университет Аахен, като проектирането на практика вече е започнало, а самото строителство ще бъде осъществено за рекордно кратки срокове, още до края на следващата година.