Водачите на тирове няма как да бъдат наказани, ако манипулират ограничителя на скоростта в камиона
Нова акция на КАТ - над 200 камери следят за превишена скорост по пътищата в цялата страна.
Целта е намаляване на тежките катастрофи. А на този фон съществува проблем при санкционирането на тираджиите. Защото те няма как да бъдат наказани, ако манипулират ограничителя на скоростта в камиона.
Новата акция на КАТ започна тази сутрин и ще продължи до 15 август. Тя се провежда в цяла Европа. Всички камери на пътна полиция ще следят за нарушители. Само от началото на годината досега над 7000 тежкотоварни автомобила са били засечени от КАТ да карат бързо. Въпреки това, от Автомобилна администрация не санкционират за манипулации на ограничителите на скоростта от 2018 година. Причината – актовете им падат в съда.
Въпреки че би трябвало ограничителят на скоростта да не позволява на този Тир да вдига повече от 90 километра в час, той се движи с над 110. За манипулацията обаче няма как да бъде наказан.
МВР показа кадри на катастрофи с мотори (ВИДЕО)
"Наистина имаме сериозни проблеми за доказване на това нарушение, защото масово ни падат в съда наказателните постановления. В тахо шайбата ние може да видим, че има превишение – в кой час, в коя минута е извършено това нарушение, но не знаем къде , в кой участък", казва Дамян Войновски, зам.-изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация".
Така тираджиите, които си позволяват да карат с превишена скорост, могат да бъдат глобени единствено от КАТ, ако бъдат снимани с камера на пътя. Христо казва, че не е сред нарушителите и не знае как да „излъже” ограничителя в камиона.
"Няма какво да се направи, всички камиони вървят до 90, но нашата фирма е решила до 85 и всичките камиони са ни така", заяви Христо Младенов, водач на Тир.
Ежедневно засича свои колеги, които очевидно правят манипулации.
УЖАСЯВАЩИ КАДРИ: Полицията показа записи на тежки катастрофи в София (ВИДЕО)
"По-бързо, задминават ме, не спазват никакви ограничения и като че ли вървят в повече над 90. Нещо ръчкат някъде", убеден е шофьорът.
В бранша отговарят, че водачите си позволяват да карат твърде бързо без знанието на превозвачите.
"Става дума за махането на един бушон и след това неговото поставяне отново. Водачите сами правят такива действия, защото никой превозвач не иска да е неизряден, когато му дойде проверка", коментира и Димитър Димитров, изп. директор на Камара на автомобилните превозвачи.
Контролните органи на практика са с вързани ръце и могат да следят за манипулации единствено камиони, произведени след 2019-та година. Те разполагат с джипиес.
"Просто трябва да се промени законът за админситративните нарушения и наказания", убеден е Дамян Войновски
За последно контрол за нарушението е извършван през 2018-та година. Тогава 58 водачи на тирове са били санкционирани.